oddarne74 Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Driver å leter etter min første grussykkel og har kommet over Merida Silex 400. Rammen ser ut til å passe meg fint, dvs med en oppreist sittestilling og gode muligheter for montering av skjermer og bærer. Det som bekymrer meg er felgene. Ser at innvendig bredde på felgene er 17mm(!) og det står på noen 38mm dekk. Disse felgene kan da umulig støtte dekk på opptil 42mm som er max oppgitt klaring for denne sykkelen? Vil det være et problem å sette på f.eks 40mm dekk eller må jeg skaffe meg et annet hjulsett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plankepetter Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 (edited) Det går helt fint. Skal ikke så mange år tilbake før felgene hadde den bredden på terrengsykler og man brukte dekk på 2,2" (55 mm) Edited September 20, 2023 by Plankepetter 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts