Emil Posted November 19, 2023 Share Posted November 19, 2023 Er det bare meg eller var det mer enn 5 minutter i EM kvalifiseringen som var endeløse minutter med «kjede seg og se maling tørker». Ikke at jeg har greie på ballspill men de har ikke sett gode nok ut. https://www.vg.no/sport/fotball/i/5Bab7E/solbakken-hjemsoekes-av-minuttene-som-oedela-alt-vaakner-fortsatt-om-natten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simson Posted November 20, 2023 Share Posted November 20, 2023 Reagerte også på den bortforklaringen. Vi begynte jo EM-kvalifiseringen med 1 poeng på de tre første kampene, selv etter å ha møtt Skottland (hjemme) og Georgia. Solbakken har fått ryddet opp i en del på landslaget (generasjonsskifte fra eldre spillere som var gode fotballspillere men aldri leverte på landslaget: Stefan Johansen, Skjeldbred, etc). Men han har mislykkes med tre ting: - Bygge et solid forsvar: Ja, vi har ikke den kvaliteten vi aller helst skulle hatt på midtstoppere og keepere. Men potensialet har vært der lenge i Ajer, Østigard, Gregersen, etc da er det opp til trener, å lage et system som kompenserer for ev. svakheter. - Få det beste ut av de offensive spillerne vi har. Haaland har for så vidt levert på landslaget. Men vi har et kjempeutgangspunkt med Ødegård og Haaland på samme lag, med Aursnes++ som gode alternativer, bør vi få mer ut av angrepene - særlig Ødegaard skulle jeg gjerne sett enda mer av på landslaget. Solbakken har også vært litt for forsiktig med å inkludere formspillere når de faktisk leverer, ved å gi de spilletid på landslaget. Pellegrino har blitt ekskludert, selv når Norge har manglet venstrekantspillere. Velde tilsvarende i Polen. Tida har gått for Wolf Eikrem nå, men å ha en spiller med hans pasninger, ro og spilleforståelse i troppen burde vært selvsagt. Og spillere som Aursnes mm burde fått spilletid før de gjorde. Det er tegn til bedring, ved kjapp inkludering av Bobb og Musa nå, og at Breivik endelig har blitt kalt opp på landslaget. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts