Gå til innhold

Service Lyrik 150mm select+ 2020??


Anbefalte innlegg

Har nøyd meg med å bytte olje og skumringer på egenhånd. Etter fire sesonger så er det vel på tide å ta en full service. Er det noe nytt fancy jeg skal oppgradere når den likevel skal serves? 

Mener å huske at det kom en ny luftfjær for et par år siden som skulle være bedre enn den som står i. 

Kan også tenke meg å gå fra 150 til 160 som jeg skjønner er en mulighet på denne(?)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, det er enkelt å opp-/nedgradere til C1 luftfjær når du først skal ha av ytterbeina. Koster vel rundt en halv sykkelpenge.

Det er litt delte meninger om C1 var en reell oppgradering, eller om B1 var bedre. C1 sitter litt høyere i vandringa og har litt mindre negativ-kammer. https://www.mtbr.com/threads/rockshox-debonair-2021.1133399/ Det er uansett et billig eksperiment ting å teste ut C1. 

Pre-2023 Lyrik kan kjøres opp til 180mm vandring. 

Mens du først skal ta service hadde jeg vurdert å lufte charger-demperen. Det er en meget enkel prosedyre, med riktig olje og luftesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rednaskela skrev (2 timer siden):

Det stemmer, det er enkelt å opp-/nedgradere til C1 luftfjær når du først skal ha av ytterbeina. Koster vel rundt en halv sykkelpenge.

Det er litt delte meninger om C1 var en reell oppgradering, eller om B1 var bedre. C1 sitter litt høyere i vandringa og har litt mindre negativ-kammer. https://www.mtbr.com/threads/rockshox-debonair-2021.1133399/ Det er uansett et billig eksperiment ting å teste ut C1. 

Pre-2023 Lyrik kan kjøres opp til 180mm vandring. 

Mens du først skal ta service hadde jeg vurdert å lufte charger-demperen. Det er en meget enkel prosedyre, med riktig olje og luftesett.

Litt høyere i vandringen høres bra ut selv om det mindre negative kammeret kanskje gjør den litt mindre følsom (?)

Regner med at full service på BC inneholder lufting og skifte av olje i demperenheten, men får spørre for sikkerhetsskyld. 

Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...