Jump to content

Service Lyrik 150mm select+ 2020??

Recommended Posts

Har nøyd meg med å bytte olje og skumringer på egenhånd. Etter fire sesonger så er det vel på tide å ta en full service. Er det noe nytt fancy jeg skal oppgradere når den likevel skal serves? 

Mener å huske at det kom en ny luftfjær for et par år siden som skulle være bedre enn den som står i. 

Kan også tenke meg å gå fra 150 til 160 som jeg skjønner er en mulighet på denne(?)

Det stemmer, det er enkelt å opp-/nedgradere til C1 luftfjær når du først skal ha av ytterbeina. Koster vel rundt en halv sykkelpenge.

Det er litt delte meninger om C1 var en reell oppgradering, eller om B1 var bedre. C1 sitter litt høyere i vandringa og har litt mindre negativ-kammer. https://www.mtbr.com/threads/rockshox-debonair-2021.1133399/ Det er uansett et billig eksperiment ting å teste ut C1. 

Pre-2023 Lyrik kan kjøres opp til 180mm vandring. 

Mens du først skal ta service hadde jeg vurdert å lufte charger-demperen. Det er en meget enkel prosedyre, med riktig olje og luftesett.

rednaskela skrev (2 timer siden):

Det stemmer, det er enkelt å opp-/nedgradere til C1 luftfjær når du først skal ha av ytterbeina. Koster vel rundt en halv sykkelpenge.

Det er litt delte meninger om C1 var en reell oppgradering, eller om B1 var bedre. C1 sitter litt høyere i vandringa og har litt mindre negativ-kammer. https://www.mtbr.com/threads/rockshox-debonair-2021.1133399/ Det er uansett et billig eksperiment ting å teste ut C1. 

Pre-2023 Lyrik kan kjøres opp til 180mm vandring. 

Mens du først skal ta service hadde jeg vurdert å lufte charger-demperen. Det er en meget enkel prosedyre, med riktig olje og luftesett.

Litt høyere i vandringen høres bra ut selv om det mindre negative kammeret kanskje gjør den litt mindre følsom (?)

Regner med at full service på BC inneholder lufting og skifte av olje i demperenheten, men får spørre for sikkerhetsskyld. 

Takk