Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg kjøpte en XC260 lite nå som den er på tilbud hos XXL. Foreløpig står den pakket ned så jeg får ikke vært "hands on". Sykkelen er til min datter som er glad i å sykle terreng i den lokale sykkelklubben. Hun har vokst ut av sin Cannondale Cujo 24 Plus. Whiten er kanskje ikke så fet, men den er lett og gir mye sykkel for penga. Lav pris gir rom for å jazze opp dekk og diverse.

Siden det går tretten på dusinet av denne modellen håper jeg det er noen her som kan hjelpe med litt detaljer. Første spørsmål er derfor hvor brede dekk jeg kan klemme inn i gaffel og ramme? Får Schwalbe sine 26x2.4 dekk plass? Jeg foretrekker heller fete dekk med litt demping fremfor dempegaffel til en så lett rytter.

Trondheim
I was just riding along...

• Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Det er ikke stor klaring. Originalt er kenda 26x1.95. Det er plass til litt bredere, men ikke mye. Jeg har sett den med Rocket Ron 2.1. Med en demper foran og en kassett som gir lettere utveksling blir det en rimelig og brukbar sykkel.