Gå til innhold

Noen inntrykk fra forrige ukes tur til Gran Canaria


torinb

Anbefalte innlegg

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for det Loch Ness. Jeg vet ikke hvor kjent du er på øya, men det er ganske lett å finne frem på sørsiden av øya, da det er relativt lite veier. Men likevel kjekt å ha ruter aktivert på Garmin hvis man har en av nyere type med ClimbPro aktivert. Man får da alle data om stigningen man er i og kommende stigninger. Her er noen ruter vi syklet, og noen vi dessverre ikke fikk syklet:

Santa-Lucia runden. Dette er en nydelig og ikke for vanskelig runde som utelukkende har god asfalt 

Dødens dal runden. Dette er en hard heldags runde. Man tar båten fra Puerto Rico til Puerto Mogan, og den hardeste delen er strekket fra La Aldea til Artenara. Her er det oppover hele tiden, på ganske dårlig asfalt. Det er også en trang og smal dal uten vegetasjon, og det føles som om gribbene sitter i fjellsidene og iakttar oss. Midtveis i dalen kan man ta opp til venstre den beryktede VOTT (valley of the tears). Dette er en betydelig snarvei, men den er også bratt (flere partier på 20%).

Cruz de Tejeda-runden. Enda en hard heldags. Først opp Soriaklatringen til ayacata. Så via Tejeda til Artenara. Deretter en fantastisk flott stigning fra Artenara og opp til et utsiktspunkt der man ser hele nordsiden og ned i et vulkankrater. Nydelig vei langs en rygg frem til Cruz de Tejeda, og ved å ta en 2,7 km avstikker kan man ta pico de las nieves på 1900 moh inn på denne runden. Deretter ned på baksiden til Ingenio og Aguimes og kysten tilbake til Maspalomas.

Her er forøvrig link til min strava, send gjerne din så kan jeg se hvor du sykler neste uke og drømme meg tilbake 😄

Endret av torinb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...