Gå til innhold

Hvor fort lekker latexslanger


Anbefalte innlegg

Heia!

Jeg skal være med på et visst sykkeltritt som begynner om kvelden og har målgang ettermiddagen etter (forhåpentligvis). Jeg vil bruke minst mulig krefter på turen.

Derfor: hvor raskt lekker latex-slanger? Vil jeg komme i mål med pløsete dekk?

Endret av Pludrepapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at de holder på lufta og at jeg ikke må pumpe opp 4 dekk før hver trening, min og ungens sykkel. TPU kontra latex er cirka 100 gram spart pr. sykkel også.

Har aldri hatt problem med mine RideNow TPU og lekkasje ved ventil.

Rullemotstand latex/TPU er det nok ingen som kan merke.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Panda i, at det ikke er noe problem for ovennenvte ritt. Hadde kanskje personlig startet ut med BITTETLITT for høyt trykk for å kompensere, men tvilsomt det er et problem.
Av personlig kuriositet så har jeg brukt Vittoria og Michelin latex-slanger, og synes umiddelbart at Vittoria sine taper mindre/saktere luft enn Michelin sine. Andre som har merket det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt både Vittoria og Silca sine Latex slanger ( laget av Vittoria) Silca har en bedre ventil og jeg syntes de lakk enda litt mindre enn Vittoria sine egne, uten at jeg vet om det skyltes ventilen.

En fordel med latex slanger er jo at du kan fylle på guffe (f.eks Vittoria Pit Stop eller Effeto Mariposa Espresso) dersom du punkterer, det kan en ikke med TPU. Selv om jeg mener jeg har sett at det er noen som har laget en TPU vennlig guffe men husker ikke hvem eller hvor jeg så det.

Endret av andertve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Fylle guffe i latexslanger har jeg ikke tenkt på. Tenkte du å gjøre dette på forhånd, @andertve? Er dette starten på tubeless-kjøret?

Gitt punktering, tror jeg at det finnes en god mulighet for at jeg har kognitive evner som en ripsbusk. Derfor frister tubefull foran tubeless, med dertil tilhørende ukjente reparasjonsmetoder, mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pludrepapp skrev (8 timer siden):

Takk for svar!

Fylle guffe i latexslanger har jeg ikke tenkt på. Tenkte du å gjøre dette på forhånd, @andertve? Er dette starten på tubeless-kjøret?

Gitt punktering, tror jeg at det finnes en god mulighet for at jeg har kognitive evner som en ripsbusk. Derfor frister tubefull foran tubeless, med dertil tilhørende ukjente reparasjonsmetoder, mer.

Nei, trenger ikke gjøre det på forhånd, gjør det ved evt.punktering ( guffe på boks med luft så pumpes det samtidig), selv om det er mulig å gjøre det preventivt. Jeg gadd aldri å gjøre det ihvertfall. Guffe er/var? også l til bruk på  limedekk/pariser (som har latex slange sydd inn i dekket). Slanger er tipp topp det enten om det er latex eller TPU, funker for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...