Simenf Posted March 30 Share Posted March 30 Eller felgen for liten? På fatbiken (grå 2018 Gavia Fatty’O) jeg kjøpte til kona er felgene/felgkantene lavere enn noe jeg har opplevd før. Vet ikke hva slags felger dette er, trolig Gavias egne. Med originaldekkene (Kenda Juggernaut Sport 4.6’’) med ståltrådkant var dette ikke et problem (men de ruller dårlig), men Schwalbe Jumbo Jim 4.8’’ skvetter av litt for lett, selv med slange. Har ikke erfaring med dette dekket fra før, men kan ikke huske å ha sett det nevnt at de er større/løsere enn andre dekk? I dette tilfellet hjelper det ikke å bygge opp med noe på felgen siden overlappet mellom felgkant og dekk er (for) lite. Jeg vurderer å ta en slangeremse (15-20 mm bred) og lime rundt dekk-kanten for å gjøre dekket et par millimeter mindre. Noen andre tips? Quote Simen NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simenf Posted March 31 Author Share Posted March 31 Seriøst, ingen som har måtte takle dette? Quote Simen NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts