Gå til innhold

Forum blokkert hjemmefra


Spinat

Anbefalte innlegg

Forumet skal fungere gjennom Telia og jeg sitter faktisk selv på Telia i skrivende stund. Det kan imidlertid virke som om Telia sine sikkerhetstjenester kan være årsaken, ettersom disse domenene videresender. Du kan forsøke å gå direkte inn på forumadressen for å se om det slipper deg gjennom: x327393.invisionservice.com

Telia bruker AWS i hvert fall i enkelte firmasamarbeid og 403 feil er ikke ukjente i den sammenheng.

En annen måte å teste om det er sikkerhetstjenestene på er å logge deg inn på Min Side på Telia og se hvilke sikkerhetstjenester som er aktive og hvorvidt en deaktivering løser problemet. Det kan jo være hensiktsmessig å ha disse tjenestene aktive, men en midlertidig deaktivering vil i hvert fall teste om det er her problemet ligger. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pratet med Invision. Her er deres konklusjon:

Sitat

Since it is just plain access which they are being blocked for, this may be different than originally stated. If it has been over 15 minutes that they have been blocked, I'm afraid, this is more than our firewall blocking them and their IP address is blocked by AWS (Amazon Web Service), our infrastructure provider. I'm afraid, there is nothing which we can do about that block.

IP-adressen du har gjennom Telia er av en eller annen grunn blokkert hos AWS. Dette er IPv6-adressen din og en workaround vil derfor kunne være å gå via IPv4 mens du ber Telia gi deg en IPv6 som ikke er blokkert hos AWS. Jeg sitter akkurat nå på en gammel router som kun fungerer med IPv4 så jeg bruker ikke IPv6 gjennom Telia (men gjennom andre ISPer) og unngår kanskje derfor samme problem. Forumet fungerer fint på IPv6 også, men tydeligvis ikke akkurat den du sitter på hjemme.

En måte å teste dette på:

  • Åpne nettverkstilkoblinger på PCen din (snarvei er å skrive "ncpa.cpl" og trykke enter i Windows søkefeltet).
  • Høyreklikk på den aktive tilkoblingen din.
  • Fjern avhukingen for Internet Protocol versjon 6 (TCP/IPv6) og påse at du har huket av Internet Protocol versjon 4 (TCP/IPv4).
  • Trykk "ok" og forsøk å gå inn på forumet.

Men før du gjør dette: Dersom du går inn via mobilnett på mobilen, får du da tilgang?

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på Telianett hjemme og fikk samme 403-feilmelding helt frem til i dag. Kom inn via mobilnett.

Forøkte for 15min siden sykkel.org for tusende gang i Safari og nå kom jeg inn, krysser fingrene for at det holder seg sånn 🚵‍♀️

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinat skrev (7 minutter siden):

Nå kommer jeg inn her også. Jeg har ikke rukket å teste noe ennå, så da er det muligens Telia som har åpnet slusene?

Nå er du inne via IPv4-adressen din og den har nok alltid fungert. Det jeg tenker har skjedd er at nettleseren din nå har byttet fra IPv6 til IPv4 når du forsøker å nå forumet og når dette da fungerer så husker den det og bruker samme tilkobling fremover (Happy Eyeballs). Da bør problemet være løst. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...