Kid Posted June 18 Posted June 18 Hei Min far og kona har kjøpt seg Orbea Vibe i fjor til meget gode priser på Bikester. Den ene er ikke i orden(min fars). Motorproblemer, den drar ikke godt nok. Stor forskjell fra den andre som funker 100%. Begge syklene har 35X motor, som må oppdateres via USB dingle som koster 1000-1500. Dette kan jo muligens løse problemet, men er jo ikke helt sikkert problemet ligger i oppdatering/endring av motorprogram. Har sjekket sensor, og det virker ikke som problemet ligger der.. Lurer på hva som er lurt her i forhold til reperasjon eller reklamasjon. Nå er jo bikester historie (eller ikke, norsk nettside virker å være i drift)?, men de har sikkert forstsatt et ansvar? Har de fortsatt en kundeservice avdeling? Eller ligger ansvaret hos Orbea selv,? Norsk importør? Noen tips som kan løse dette? Quote
Emil Unaas Posted June 18 Posted June 18 Hei, Ansvaret ligger hos Bikester som har solgt varen, men Bikester som du kjøpt disse av i fjor er konkurs. Vi (Unaas) har solgt mye Vibe, og kan helt sikkert hjelpe deg her. Dessverre er Mahle-systemet ganske teknisk, og det er ofte at feilmeldingene man får i appen ikke stemmer. Så først og fremst må man prøve å oppdatere den via USB som du skriver og håpe det løser problemet. Hvis ikke må man sjekke kontaktene for å sjekke at alt sitter som det skal og er riktig isolert. Deretter sjekke motor og batteri. Ta kontakt med oss om du vil vi skal se på det. Mvh Emil Unaas www.unaas.no 6 Quote
Kid Posted June 19 Author Posted June 19 Takk! Det høres supert ut, tar kontakt på PM og så på mail. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.