Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Min far og kona har kjøpt seg Orbea Vibe i fjor til meget gode priser på Bikester. Den ene er ikke i orden(min fars). Motorproblemer, den drar ikke godt nok. 

Stor forskjell fra den andre som funker 100%. Begge syklene har 35X motor, som må oppdateres via USB dingle som koster 1000-1500.

Dette kan jo muligens løse problemet, men er jo ikke helt sikkert problemet ligger i oppdatering/endring av motorprogram. Har sjekket sensor, og det virker ikke som problemet ligger der..

Lurer på hva som er lurt her i forhold til reperasjon eller reklamasjon. Nå er jo bikester historie (eller ikke, norsk nettside virker å være i drift)?, men de har sikkert forstsatt et ansvar? Har de fortsatt en kundeservice avdeling?

Eller ligger ansvaret hos Orbea selv,? Norsk importør?

Noen tips som kan løse dette?

Posted

Hei,

Ansvaret ligger hos Bikester som har solgt varen, men Bikester som du kjøpt disse av i fjor er konkurs. Vi (Unaas) har solgt mye Vibe, og kan helt sikkert hjelpe deg her. Dessverre er Mahle-systemet ganske teknisk, og det er ofte at feilmeldingene man får i appen ikke stemmer. Så først og fremst må man prøve å oppdatere den via USB som du skriver og håpe det løser problemet. Hvis ikke må man sjekke kontaktene for å sjekke at alt sitter som det skal og er riktig isolert. Deretter sjekke motor og batteri. 

Ta kontakt med oss om du vil vi skal se på det. 

Mvh Emil Unaas

www.unaas.no

  • Like 6

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...