baroudeur Posted July 27, 2023 Share Posted July 27, 2023 Sitat #31: Spare tubes, multi-tools and repair kits should be stored in jersey pockets. If absolutely necessary, in a converted bidon in a cage on bike. Or, use one of these. Jeg synes raske racere ser best ut uten sal- og styrevesker, men liker heller ikke å dra uforberedt på tur. Å la det jeg ønsker å til enhver tid ha med meg ligge løst i baklommen er heller ikke praktisk, så da ble løsningen å putte alt i en veske. Etter litt research kom jeg over Waterfield sin Jersey Pocket Tool Case og bestilte meg en i Large. Den har nå ligget i baklommen de siste åtte månedene og konklusjonen er at dette er bra greier. Jeg har også fjernet styrevesken på grusraceren og tar bare med meg Waterfield-en i stedet. Følgende har jeg alltid liggende i vesken: Minipumpe Dekkspaker Multitool Leatherman Dynaplug Slange Presta-adapter AXS-batteri CR2032 (til skiftere) Sportsteip Paracet Linser Solstift Nødnæring, for tiden Mentos I tillegg tar jeg gjerne med kredittkort og mer næring for lengre turer. Vesken er beregnet for mobiler, men den lar jeg vanligvis liggende løst for enkel tilgang. Egentlig trenger man ikke å ha med seg så mye, men jeg synes det er greit, særlig når det verken er tungt, upraktisk eller skjemmende. Jeg hadde faktisk en hendelse i vår der jeg fikk en flenge i dekket som ikke lot seg plugge. Da fikk jeg brukt plugger, slange, dekkspaker, solstift, pumpe og Mentos. På generell basis vil jeg hevde at en veske i baklommen er veldig praktisk og akkurat denne fra Waterfield får i hvert fall min anbefaling: 2 3 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts