Henrik_ Posted July 9 Posted July 9 Hei! Jeg har et problem med raceren min (Bianchi). Når jeg triller i stor fart så "faller" kjede ned (det hopper ikke direkte av), og det kommer en veldig høy lyd fra bakhjulet et sted. Når jeg begynner å tråkke igjen, så forsvinner lyden og kjedet går rundt som vanlig. Som sagt så skjer det i stor fart, og første gangen jeg opplevde det så trodde jeg det var noe som satt fast mellom bakhjulet og bremseklossen. Jeg er ingen ekspert når det kommer til å skru på sykkel, så håper noen her har et forslag til hva det kan være. Quote
Henrik_ Posted July 12 Author Posted July 12 Plankepetter skrev (På 9.7.2024 den 17.32): Bosset trenger å smøres opp. Takk for tips, da skal jeg prøve det 😊 Quote
Henrik_ Posted July 12 Author Posted July 12 JanS skrev (På 9.7.2024 den 19.03): Er dette Mavic-hjul? Ja, det er det 😊 Quote
Kaiost Posted July 13 Posted July 13 Vanlig på Mavic hjul når de begynner å bli «tørre» i bosset. Lyden er til tider voldsom. Lett å fikse. Quote
Henrik_ Posted July 14 Author Posted July 14 Kaiost skrev (På 13.7.2024 den 14.15): Vanlig på Mavic hjul når de begynner å bli «tørre» i bosset. Lyden er til tider voldsom. Lett å fikse. Ta av kassetten og smøre bosset? Noe spesielt jeg burde bruke til å smøre med? Quote
Recommended Posts