eOpseth Posted August 4, 2023 Posted August 4, 2023 I all min naivitet trodde jeg at bremseskiva ikke trengte å bytte når jeg bytta gaffel, men så feil kan en altså ta. Historien er: - Fox 34 byttes mot en ZEB ultimate (180mm) som skal ta opptil 220 mm skive står det. - Fox har 180 mm, men når jeg flyttet alt over tar ikke skive inn i bremsen. Knapt inntil. Er det 203 mm som er beste her, eller bør jeg se etter nytt adapter også? Forsøkt å måle, men virker som om 220 mm er stort men kanskje ikke helt umulig? Quote
Raoul Duke Posted August 4, 2023 Posted August 4, 2023 Zeb har pm200 feste, så om du vil ha skive som passer rett på gaffelen blir det 200mm. Skal du bruke 203 trenger du 1.5mm tykk skive mellom kaliper og gaffel. Skal du bruke 220mm trenger du adapter. Velger du 220mm skive får du bedre bremseskraft og kjøling, men også litt mer vekt og større sjanse for at skiva blir skeiv. Quote
eOpseth Posted August 4, 2023 Author Posted August 4, 2023 (edited) Nettopp - det gir mening. Adapteret mitt trenger jeg vel da ikke å bruke mao? Edited August 4, 2023 by eOpseth Quote
Recommended Posts