Gå til innhold

Snørekjøring med hund og konkuranser


Bailey

Anbefalte innlegg

Undertegnede og Sjefen over alle Sjefer vurderer å stille i en og annen lavterskel konkuranse i snørekjøring til vinteren. For øyeblikket er samkjøringen litt rufsete ettersom jeg har brottom i skiløypa og er noget ustrukturert. Sjefen henger stort sett bak meg som ett vrengt slips mesteparten av turen, ihvertfall hvis det er noen foran oss...
Vi satser ikke på å vinne noe som helst, dette er bare noe vi ønsker å prøve

Sammenlignet med "vanlig langrenn", hvor høyt er nivået innen breddeidretten av snørekjøring ?

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev med hundekjøring nordisk stil tidligere, og følger fortsatt litt med.

De som driver på i Norge holder stort sett et ganske bra nivå, men hvis Bailey liker å løpe og holder et godt fokus og Sjefen holder et OK nivå på langrenn, så går det nok helt greit.

Jeg vet ikke hvor du bor, men det er ganske bra miljøer rundt Drammen/Asker/Bærum/Oslo, i Hamar/Elverum/Trysil og i Trøndelag.

Anbefaler at du melder deg inn i nærmeste aktive trekkhundklubb, og blir med på noen treninger. De aller fleste er veldig hyggelige og inkluderende 😀

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Bailey skrev (På 11.10.2023 den 14.55):

Undertegnede og Sjefen over alle Sjefer vurderer å stille i en og annen lavterskel konkuranse i snørekjøring til vinteren. For øyeblikket er samkjøringen litt rufsete ettersom jeg har brottom i skiløypa og er noget ustrukturert. Sjefen henger stort sett bak meg som ett vrengt slips mesteparten av turen, ihvertfall hvis det er noen foran oss...
Vi satser ikke på å vinne noe som helst, dette er bare noe vi ønsker å prøve

Sammenlignet med "vanlig langrenn", hvor høyt er nivået innen breddeidretten av snørekjøring ?

Nivået på de beste er meget bra og flere av de norske er verdensmestere. Men ellers er nivået på oss resten alt fra nybegynnere som omtrent kun står å staker uten å ta et eneste skøytetak til folk som er over snittet gode på ski. 
Så det jeg prøver å si er at nivået er spredt over hele fjøla egentlig.  
Men uansett ikke noe stress å stille opp i løp. Vi var med på mange løp i fjor vinter for å fylle opp resultatlista i nedre halvdel. Men er veldig gøy å delta.
Barmarksesongen i år gikk over all forventing, men må nok innrømme at jeg er bedre på sykkel en på ski så har ikke store forventninger til årets vintersesong selv om bikkja går som ei kule nå.
Vi i Drammen tenke å kjøre fellestreninger i vinter. Bare å slenge seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bailey skrev (På 11.10.2023 den 14.55):

Undertegnede og Sjefen over alle Sjefer vurderer å stille i en og annen lavterskel konkuranse i snørekjøring til vinteren. For øyeblikket er samkjøringen litt rufsete ettersom jeg har brottom i skiløypa og er noget ustrukturert. Sjefen henger stort sett bak meg som ett vrengt slips mesteparten av turen, ihvertfall hvis det er noen foran oss...
Vi satser ikke på å vinne noe som helst, dette er bare noe vi ønsker å prøve

Sammenlignet med "vanlig langrenn", hvor høyt er nivået innen breddeidretten av snørekjøring ?

Arne, har du tenkt å lage en egen konto til deg selv også, eller må vi venne oss til at det er bikkja som er saksordfører på dine vegne? 😄

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da har vi prøvd oss med Asker Trekkhund Klubb ettersom de var nærmest.

Det var ikke så mange hunder som fikk ligge foran sålenge kondisen holdt....tror vi har en jobb å gjøre med fravær av kondisjon, hvilket gjelder både den som drar og den som henger etter. Toppfarten vår tilsier ihvertfall  at vi kan prøve oss i en konkuranse

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bailey skrev (På 12.1.2024 den 13.36):

Da har vi prøvd oss med Asker Trekkhund Klubb ettersom de var nærmest.

Det var ikke så mange hunder som fikk ligge foran sålenge kondisen holdt....tror vi har en jobb å gjøre med fravær av kondisjon, hvilket gjelder både den som drar og den som henger etter. Toppfarten vår tilsier ihvertfall  at vi kan prøve oss i en konkuranse

Ikke noe å lure på da. Bare å slenge seg med på noen løp. 
Det må jobbes med kondisen her og.  Mest på han som henger bak... 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...