atlejh Posted November 23, 2023 Share Posted November 23, 2023 Jeg ser etter nakkebeskytter / nakkekrage til sønnen min på 11 år. Er det noen som har noen erfaringer? Både hvilken type/merke som er best for sykkel? Og hvem som selger disse? Har googlet litt, men stort sett fokus mot motorsykkel. Finnes det noen som er mer rettet inn mot sykkel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted November 23, 2023 Share Posted November 23, 2023 Leatt er vel gode på dette. MX-krager er gjerne laget for mer oppreist stilling, så man kan risikere å dunke baksiden av hjelmen i nakkekragen. Min sønn på 10 hadde dog klart å få til samboers gamle Leatt hvis vi hadde hatt tid til å sette opp en god løsning med rustning før vi fikk leierustning på Hafjell i høst. Så en voksenkrage med tilpasning KAN funke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts