Gå til innhold

PS4. Nintendo. EpicGames kontohællvette


Anbefalte innlegg

Jeg har nok blitt for gammel, og skjønner ingen ting. 

For 3 år siden fikk poden en Nintendo Switch. 

Jeg ordnet meg Nintendo-konto og har han som barn på barnekonto under min konto. 

Han lastet ned Fortnite, og har bruker der. Men her begynner problemene. Vi husker ikke om han opprettet noe epicgames-konto for vi finner det ikke på hans epost. 

Jeg har en EpicGames, men der ligger det ikke noe opparbeidet loot eller v-bucks etc. 

 

Hva i alle dager er greia med at dette skla være så innviklet? Hvorfor kan ikke barnet logge på Fortnite med bruker/screen navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset logges alle slike kontoer med begrenset skadepotensiale på gule lapper bakerst i en bestemt bok i bokhylla. Konsulteres overraskende ofte...

Har forøvrig styrt klar av slike barnekontoer, og heller vært kreativ med alder på ungenes kontoer, kombinert med opplæring i hva som er greit og ikke. Tror det har gått greit til nå. 😉

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan alltids lage NY konto, men da mister man V-Bucks og skins og utstyr. 

Når kontoen er MIN, og barnet har en underbruker, er det ingen egen e-post på barnekontoen, og dermed i Epic sine systemer INGEN kobling....

dermed 

Tenk om de kunne gjort det så enkelt som å ha kontoen forbundet til brukernavnet!!!? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pbk1 skrev (På 28.12.2023 den 14.11):

Her i huset logges alle slike kontoer med begrenset skadepotensiale på gule lapper bakerst i en bestemt bok i bokhylla. Konsulteres overraskende ofte...

Har forøvrig styrt klar av slike barnekontoer, og heller vært kreativ med alder på ungenes kontoer, kombinert med opplæring i hva som er greit og ikke. Tror det har gått greit til nå. 😉

Etter 2-3 år med slike kontoer og en klar intensjon om å ha stålkontroll på hva ungene har og ikke har tilgang til, ja så ser jeg at det kunne vært fristende å gi f.. i både barnekontoer og foreldrekontroll. Gule lapper må til ja for med 2 unger med hver sine kontoer som brukes på PC, telefon og Switch så går det lett i surr, og det er i grunnen sjelden jeg har tid i livet mitt til å sitte å knote med passord og 4-trinns verifisering i halvannen time når noen er logga ut og ikke kommer inn igjen. 
Family Link, Family Safety, Authenticator ++ er vel og bra, men det er ikke alltid det er like intuitivt og lettvint. 

Men, jeg tror også det hadde vært klin umulig å skjerme ungene om vi ikke hadde disse foreldrekontoene og appene, for hos oss er det i alle fall fryktelig spennende med alt man ikke er gamle nok til, og våre 10-åringer skal absolutt ikke se alt som finnes av skit på YouTube ++. 
Og så hører jeg at klassekompiser har både TikTok, åpen YouTube og kan google og åpne alle nettsider de vil? Hva i alle dager er det folk tenker på..? 

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...