Gå til innhold

Bremseklosser, fatbike og støy?


Knutspeed

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fatbike som triller når det er snø her hjemme. Det eneste som plager meg, er at bremsene hyler noe helt vanvittig. Til forskjell fra på mine andre sykler og type sykling blir aldri bremsene på fat spesielt varme, eller mye brukt hardt hvor det stort sett er traktorsykling. Det skal jo ekstremt lite til før det låser opp på snø.

Den har Sram Level bremser med 180/160 skiver som er mer enn adekvate. Jeg har byttet klosser, kjører med de billigste organiske jeg kom over, men etter kort tid begynner det å ule. Før dagens tur tok jeg ut klossene og ga de en runde sandpapir (og ja, tydelig at de har blitt "herdet" i overflaten pga lite skikkelig bruk) + at skivene ble vansket med brake cleaner. Det funka fint de første 15 min før det var tilbake til det gamle. Tidligere har jeg oppsøkt en bakke for å få gitt de litt tyn, og det har hjulpet, men det kan jeg glemme med føret vi har nå.

Samme historien på kona's fat som har XTR(!) bremser. Et helsikes leven.

Er det noen som vet om noen skikkelig myke, og lydløse klosser? Det gjør meg ingenting om jeg må bytte oftere, eller om det ikke gir nok kraft i lange nedkjøringer. Bare det ikke låter så jeg skremmer vannet av både vilt og uvilt ved minste tøtsj. Eller må jeg rett og slett pælme skivene (min har Sram/avid som er helt ok) sammen med klossene før hver sesong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 0
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...