hardrock Posted January 12, 2024 Posted January 12, 2024 Hei! Noen som har oversikt over hvilke butikker i Oslo/østlandsområdet som kan ha godt utvalg av sykkelsko? Trenger nye, og ønsker helst å prøve før kjøp da gamleparet ikke passer særlig bra og etter 7 år egentlig ikke har gått seg til. Også lurer jeg på om noen som har innspill; skal brukes i hovedsak på "grus"/og landevei, men hva bruker folket der? Først tenkte jeg å kjøpe mtb-sko, men hørt at disse ikke stive nok til å sykle lange distanser? Usikker på hvor mye det har å si? Har planlagt ca 10 grusritt i år, alt mellom 60-180km. Også kan jo grus være så mangt, mine landeveissko har overlevd mye hike a bike, men ville jo vært bedre med mer egna sko.. men litt avhengig av type ritt håper jeg jo å slippe å gå så mye med sykkelen da. Quote
johs78 Posted January 12, 2024 Posted January 12, 2024 (edited) Jeg har 2 par SIDI carbon wire, første paret har jeg hatt i 12 år. Har også noen andre sko, men SIDI carbon wire er favoritt. Lette, stive og gode å ha på. Flere sykler grus/bikepacking etc med mtb-sko, jeg bruker landevei også på bikepacking/grus og syns det funker flott. Syns ikke mtb-sko er så mye bedre å gå på og liker bedre å sykle med landevei. Lufter beina i pauser og har med noen UL tøysko hvis behov for å gå litt mer rundt. Grusritt har jeg ikke erfaring med. Edited January 12, 2024 by johs78 Quote
Recommended Posts