Jump to content

Magura MT4 klosser bak som ofte starter å subbe noen mil etter å ha justert kaliper mm.

Recommended Posts

Får nevne det med en gang, QR-aksing. 
Har igjennom lengre tid prøvd det meste, tror jeg. Forsiktig utpressing av stempler i den tro at det har vært "lazy pistons" Renset med isopropanol og smurt tynt med bremsevæske og presset de helt inn med låpen ufteskrue på hendel. Deretter luftet ved gjentatte ganger presse hendel i bunn og følge med på om det i det hele tatt kommer opp noen bobler. Deretter med tynn sprøyte supplert med noen dråper bremsevæske hvis jeg ikke har klart å se noe bremsevæske i lufteskruen.
Kaliper er selvfølgelig skrudd til med korrekt moment.

Lagde meg et "remedium" for sjekk. Forhjul i videoen men det samme ble gjort bak. Det bør være innafor.

Er det noe en bare må leve med, med QR-aksling?

Nei det har jeg ikke gjort. Kanskje det bør gjøres. Men hva da med adapteret? Det kan vel også være en årsak og gjør vel at sliping av bare festene ikke er nok? Kan det slipes med adapter påskrudd, dvs. slipe adapteret i stedet for ramma? Husker jeg var hos Bikefixx og fikk planfrest en gaffel for lenge siden. Men det hjalp ikke. Også der ble kaliper montert med adapter.