Gå til innhold

Magura MT4 klosser bak som ofte starter å subbe noen mil etter å ha justert kaliper mm.


Anbefalte innlegg

Får nevne det med en gang, QR-aksing. 
Har igjennom lengre tid prøvd det meste, tror jeg. Forsiktig utpressing av stempler i den tro at det har vært "lazy pistons" Renset med isopropanol og smurt tynt med bremsevæske og presset de helt inn med låpen ufteskrue på hendel. Deretter luftet ved gjentatte ganger presse hendel i bunn og følge med på om det i det hele tatt kommer opp noen bobler. Deretter med tynn sprøyte supplert med noen dråper bremsevæske hvis jeg ikke har klart å se noe bremsevæske i lufteskruen.
Kaliper er selvfølgelig skrudd til med korrekt moment.

Lagde meg et "remedium" for sjekk. Forhjul i videoen men det samme ble gjort bak. Det bør være innafor.

Er det noe en bare må leve med, med QR-aksling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Nei det har jeg ikke gjort. Kanskje det bør gjøres. Men hva da med adapteret? Det kan vel også være en årsak og gjør vel at sliping av bare festene ikke er nok? Kan det slipes med adapter påskrudd, dvs. slipe adapteret i stedet for ramma? Husker jeg var hos Bikefixx og fikk planfrest en gaffel for lenge siden. Men det hjalp ikke. Også der ble kaliper montert med adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...