san Posted July 15 Share Posted July 15 Får nevne det med en gang, QR-aksing. Har igjennom lengre tid prøvd det meste, tror jeg. Forsiktig utpressing av stempler i den tro at det har vært "lazy pistons" Renset med isopropanol og smurt tynt med bremsevæske og presset de helt inn med låpen ufteskrue på hendel. Deretter luftet ved gjentatte ganger presse hendel i bunn og følge med på om det i det hele tatt kommer opp noen bobler. Deretter med tynn sprøyte supplert med noen dråper bremsevæske hvis jeg ikke har klart å se noe bremsevæske i lufteskruen. Kaliper er selvfølgelig skrudd til med korrekt moment. Lagde meg et "remedium" for sjekk. Forhjul i videoen men det samme ble gjort bak. Det bør være innafor. Er det noe en bare må leve med, med QR-aksling? VIDEO0015.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted July 20 Share Posted July 20 Uten å ha sett video, kan det være skeive skiver (happy pride!)? Det var iaf kilden til mye frustrasjon fra min side og endeløs stempelvasking/sentrering av kalipper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted July 20 Share Posted July 20 Fra bee_kay77 på instagram: har du slipt calipperfestene? Park tool har et verktøy for jobben. Kanskje noen her har til lån/sjekk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted July 20 Author Share Posted July 20 Nei det har jeg ikke gjort. Kanskje det bør gjøres. Men hva da med adapteret? Det kan vel også være en årsak og gjør vel at sliping av bare festene ikke er nok? Kan det slipes med adapter påskrudd, dvs. slipe adapteret i stedet for ramma? Husker jeg var hos Bikefixx og fikk planfrest en gaffel for lenge siden. Men det hjalp ikke. Også der ble kaliper montert med adapter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted July 20 Share Posted July 20 Er adapteren som slipes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts