johs78 Posted January 22 Posted January 22 Som kjent åpner mange av de mest spektakulære fjellovergangene rundt 01.juni +/- noen uker. Har noen forslag/en liste over tilsvarende veier som er mulig å sykle i mai eller tidligere. Valdresflya er flott og åpner tidlig, men tenkte på litt mer bortgjemte skatter 🙂 Quote
Skoje Posted January 22 Posted January 22 (edited) Det er jo helt avhengig av hvordan vinteren har vært med tanke på snø. Hvor i landet holder du til? Jeg har syklet Gausta og Imingfjell tidlig i April noen ganger når det har vært snøfattige vintre. Jeg vil dog ikke si at dette er de mest spektakulære fjellovergangene om man sammenligner med en del av de andre som ligger lenger vest.. Gausta midten av mai i fjor - tørr asfalt, men fortsatt stengt for biler pga et par store snøfonner som de fryktet skulle rase ut. Edited January 22 by Skoje 1 Quote
Soeder Posted January 22 Posted January 22 Sognefjellet og Tindevegen åpnes vel tradisjonelt ~1. mai, men som nevnt ikke noe som kan planlegges for. Quote
johs78 Posted January 23 Author Posted January 23 Bor i Trøndelag. Vokst opp på Vestlandet, så kjenner til at snømengde/vær på våren osv betyr mye. Tråden ble startet mest som ett tegn på utålmodighet mot vår/sommer 🙂 Og for det om jeg har relativt grei oversikt, dukker det stadig opp nye spennende ruter/veier. Gausta og omegn, har jeg enda ikke syklet enda så det kan være en aktuell "tidlig" tur. Mangler den også på listen over "de fem store". https://vegtur.cc/sider/de-fem-store Quote
Recommended Posts