Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en tiagra shifter til bakgiret som ikke lengre gir respons. 

Oppdaget det på vei til jobb i går i 8 minus, så tenkte det var kommet vann i wiren som kunne ha frosset fast, etc. Men da den fortsatt ikke reagerte til hjemturen etter å ha stått inne i 9 timer, så skiftet jeg like greit hele wiren og strømper. 

Men: Innser nå at kabelen ikke var problemet. Det er rett og slett ikke respons i den minste lever'n. Den store får til et klikk, mens den minste beveger seg uten å få klikk som flytter kabelen.

Har prøvd å sprøyte på med wd40 inni for å vaske ut om det var noe der, men ingen bedring.

Er det bare for en med minimale mekkekunnskaper å levere den inn, eller er det noe jeg bør prøve?

• Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Jeg hadde det samme på en Dura-Ace hendel i fjor og da var det en plastdel i mekanismen i selve hendelen som hadde knekt, altså ny hendel. Kunne gire opp men da gikk ikke mekansimen tilbake slik at den var klar for å gire ned igjen. Ingen motstand i hendelen før jeg fikk dyttet en fnutt rett under hoodsen inn igjen.

Min var akkurat utenfor reklamasjon, men om din er innenfor er det verdt et forsøk. Uten å vite at dette er det samme problemet, lukter det ny hendel. 

Posted

Leverte den til slutt inn i frustrasjon da jeg ikke fant årsaken. Men i går kveld fant jeg en youtubevideo som viste det samme som Hen9ng omtaler, der vedkommende hadde midlertidig løst det med å lime fast en liten rørbit av hardplast - så er godt mulig det er tilfellet også her.

(Og utstyret er dessverre for gammel for garanti, så får se hva resultatet blir)