Gå til innhold

Lyskestrekk?


ulf martin

Anbefalte innlegg

Dette er ganske vanlig når du begynner å gå klassisk. Du er med all sannsynlighet bare støl i lysken, og det sitter i ei snau uke. 

Jeg bruker å skifte på å skøyte og å gå klassisk den første to ukene så kjennes det ikke så ille ut. Blr værre jo hardere du går de første turene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men det både går og høres ut som en and. 

Fikk den etter 3 dager på alpint som blir på hobbybasis nå, men gjør som om jeg gjorde når jeg bodde i Hallingdal og hadde veldig mange skidagen. Ikke veldig lurt, men sånn blir det jo bare. Som om ikke det var nok tok jeg en langrennstur med litt ekstra innsats etter en dags hvile så der har du nok rett for da var jeg støl. Et par dager etter det så var det pån igjen i pudderet men altså med langrennski. Starten er en relativt krevende kort nedkjøring med en litt kinkig høyresving. Ikke optimal start uten oppvarming og en halvtime i bilsetet selv når det er preppet. At makker har stått Telemark halve skikarriæren og ligger foran hjelper heller ikke på så i svingen kom et tydelig "snap" i høyre lysk. Utslag over 15 cm bakover var/er helt uaktuelt. Innafor 15 er det greit, men måtte ut å måke i forgårs og fikk såklart et glipptak eller to. Da er det ned i knestående et par minutter. Kjente den igjennom natten. Har klart meg gjennom lørdagen og i dag (nesten) uten for stort utslag og da kjennes det helt ok ut helt til jeg tøyer grensen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (1 minutt siden):

Takk, men det både går og høres ut som en and. 

Fikk den etter 3 dager på alpint som blir på hobbybasis nå, men gjør som om jeg gjorde når jeg bodde i Hallingdal og hadde veldig mange skidagen. Ikke veldig lurt, men sånn blir det jo bare. Som om ikke det var nok tok jeg en langrennstur med litt ekstra innsats etter en dags hvile så der har du nok rett for da var jeg støl. Et par dager etter det så var det pån igjen i pudderet men altså med langrennski. Starten er en relativt krevende kort nedkjøring med en litt kinkig høyresving. Ikke optimal start uten oppvarming og en halvtime i bilsetet selv når det er preppet. At makker har stått Telemark halve skikarriæren og ligger foran hjelper heller ikke på så i svingen kom et tydelig "snap" i høyre lysk. Utslag over 15 cm bakover var/er helt uaktuelt. Innafor 15 er det greit, men måtte ut å måke i forgårs og fikk såklart et glipptak eller to. Da er det ned i knestående et par minutter. Kjente den igjennom natten. Har klart meg gjennom lørdagen og i dag (nesten) uten for stort utslag og da kjennes det helt ok ut helt til jeg tøyer grensen. 

 

Da var det litt mer enn bare å begynne å gå langrenn....

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle prøve meg på rulleski i høst og endte opp med knall og fall etter å hekta staven i et kumlokk. Dette gikk av en eller annen grunn mest ut over lysken, og jeg hadde noen uker hvor det lugga ganske kraftig(måtta ta typ 30 sekunder telling) når jeg måtte gjøre enkelte bevegelser som aktiverte "feil" muskulatur.  Strava forteller meg at jeg var greit i gang igjen etter 2-3 uker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...