Gå til innhold

Lakkskader


Anbefalte innlegg

Først og fremst, jeg vet at hakk og riper på en sykkel vil være vanskelig å unngå men jeg trenger ikke å slutte å ta vare på den med en gang det skjer.

Burde jeg gjøre noe med et hakk i lakken? Sitter foran rett over gaffelen. Litt bittert siden jeg bokstavelig talt har brukt sykkelen to ganger og ikke aner hvordan det har skjedd. Teorien er steinsprut mens den sto bakpå bilen. Ramma er alu så jeg antar den ikke ruster. Er det bare å prøve å ikke se på det hver gang man drar sykkelen ut av boden eller lønner det seg å prøve å gjøre noe med det, og i så fall hva?

36506.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver at sykkelen bare er brukt to ganger regner jeg med at den er ny?
De hakk du allerede har fått er det ikke annet enn lakkstift i noenlunde rett farge som kan gjøre noe med. Men for å forminske fare for nye kan folie hjelpe. Har brukt denne fra biltema og klippet til. https://www.biltema.no/bil---mc/bilstyling/beskyttelsesfilm/beskyttelsesfilm-10-x-300-cm-2000040199 Biltema har en annen billigere variant med den er ike god. Foilen jeg har nå har sittet på i minst 3 år. Koniske avsmalende flater kan være et problem å få fine hvis en velger å dekke hele flaten med ett utklipp.
Folien er transparent blank. Hadde gjerne sett at de også hadde en matt versjon men lever godt med den nevnte.

Det finnes andre folier, modellspesifikke men synes selv de er kostbare og ikke dekker alle ønskede områder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...