Ivar Nilsen Posted July 17, 2023 Share Posted July 17, 2023 Først og fremst, jeg vet at hakk og riper på en sykkel vil være vanskelig å unngå men jeg trenger ikke å slutte å ta vare på den med en gang det skjer. Burde jeg gjøre noe med et hakk i lakken? Sitter foran rett over gaffelen. Litt bittert siden jeg bokstavelig talt har brukt sykkelen to ganger og ikke aner hvordan det har skjedd. Teorien er steinsprut mens den sto bakpå bilen. Ramma er alu så jeg antar den ikke ruster. Er det bare å prøve å ikke se på det hver gang man drar sykkelen ut av boden eller lønner det seg å prøve å gjøre noe med det, og i så fall hva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Nilsen Posted July 18, 2023 Author Share Posted July 18, 2023 Flekklakk har jeg allerede liggende siden jeg er mye på skisenter om vinteren og parkeringsplassene der er fulle av folk som bærer staur og driter i om de smeller stålkanter inn i andres biler 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted July 18, 2023 Share Posted July 18, 2023 Siden du skriver at sykkelen bare er brukt to ganger regner jeg med at den er ny? De hakk du allerede har fått er det ikke annet enn lakkstift i noenlunde rett farge som kan gjøre noe med. Men for å forminske fare for nye kan folie hjelpe. Har brukt denne fra biltema og klippet til. https://www.biltema.no/bil---mc/bilstyling/beskyttelsesfilm/beskyttelsesfilm-10-x-300-cm-2000040199 Biltema har en annen billigere variant med den er ike god. Foilen jeg har nå har sittet på i minst 3 år. Koniske avsmalende flater kan være et problem å få fine hvis en velger å dekke hele flaten med ett utklipp. Folien er transparent blank. Hadde gjerne sett at de også hadde en matt versjon men lever godt med den nevnte. Det finnes andre folier, modellspesifikke men synes selv de er kostbare og ikke dekker alle ønskede områder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Nilsen Posted July 18, 2023 Author Share Posted July 18, 2023 Ja, helt ny 🫣 Skal se på foliering, takk for tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts