Jump to content

Midlertidig brems, hvordan stripse slange

Recommended Posts

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Den fineste løsningen tror jeg blir å kjøpe klisterlapper du setter på, men dette blir jo litt bruk og kast, siden det er midlertidig. 

Jeg hadde nok tatt strips rundt rammen. Er du bekymret for merker i rammen kan du legge noen i mellom. Gamle sokker, kluter eller annnet du har liggende i hjemmet. 

https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/jagwire-alloy-alloy-stick-on-cable-guide-black-4pcs/138504373/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=14750062&country=no&gclid=Cj0KCQjw8NilBhDOARIsAHzpbLCZemndimS4lHe5JZtMu71etJGcRm4bYQz4b61f8Tjg0S0n5bzD_gMaAlI-EALw_wcB&gclsrc=aw.ds 

Hvor midlertidig er dette snakk om?

Jeg hadde bare kjørt noen gode runder med elektriker-teip på egnede steder langs ramma, så sitter slangen fast.

Men om det blir et langvarig byttelån så hadde jeg nok gjort noe litt finere slik som Espen linker til i posten over.

Om du har Shimano og har luftesett så er lufting gjort på 15minutter, da hadde jeg gjort det skikkelig med en gang.

Ellers funker jo å legge noe i mellom og strips fint for en tur eller 2.

Reservebremser er et must om du ikke har flere sykler i samme klasse, evt litt deler har som oftest noen hendler og kalipere samt slanger og fittingsliggende.

Fordelen igjen med Shimano er at det meste funker om hverandre

AF

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......