Ivar Elverum Posted July 18, 2023 Share Posted July 18, 2023 Tenkte låne bakbrems fra ene sykkelen, hvor det er utvendig kabeltrekk. Mottakersykkel har innvendig, og jeg tenkte unngå lufting osv. Tips til hvordan jeg får stripsa/festa slange i karbonramma? Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen_ka Posted July 18, 2023 Share Posted July 18, 2023 Den fineste løsningen tror jeg blir å kjøpe klisterlapper du setter på, men dette blir jo litt bruk og kast, siden det er midlertidig. Jeg hadde nok tatt strips rundt rammen. Er du bekymret for merker i rammen kan du legge noen i mellom. Gamle sokker, kluter eller annnet du har liggende i hjemmet. https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/jagwire-alloy-alloy-stick-on-cable-guide-black-4pcs/138504373/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=14750062&country=no&gclid=Cj0KCQjw8NilBhDOARIsAHzpbLCZemndimS4lHe5JZtMu71etJGcRm4bYQz4b61f8Tjg0S0n5bzD_gMaAlI-EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flo Posted July 18, 2023 Share Posted July 18, 2023 Hvor midlertidig er dette snakk om? Jeg hadde bare kjørt noen gode runder med elektriker-teip på egnede steder langs ramma, så sitter slangen fast. Men om det blir et langvarig byttelån så hadde jeg nok gjort noe litt finere slik som Espen linker til i posten over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted July 18, 2023 Author Share Posted July 18, 2023 Ikke lenge, iom at jeg ikke orker koble av og lufte. er merker jeg vil unngå ja. Trikkertape funker nok, slangen slår nok litt men teipe løst, kanskje. takk for tips. burde hatt reservebremser hengende, kjenner jeg.. Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted July 18, 2023 Share Posted July 18, 2023 Om du har Shimano og har luftesett så er lufting gjort på 15minutter, da hadde jeg gjort det skikkelig med en gang. Ellers funker jo å legge noe i mellom og strips fint for en tur eller 2. Reservebremser er et must om du ikke har flere sykler i samme klasse, evt litt deler har som oftest noen hendler og kalipere samt slanger og fittingsliggende. Fordelen igjen med Shimano er at det meste funker om hverandre AF Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted July 18, 2023 Author Share Posted July 18, 2023 Jepp, hadde vært ferdig for lenge siden hadde jeg begynt når tanken først kom… funderer kjøpe en rimelig brems ved neste webshopping Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts