Gå til innhold

Rette opp hjul som har blitt skjev


Anbefalte innlegg

For noen uker siden røk den ene eikenippelen. Gadd ikke å trille da jeg var et godt stykke hjemmefra. Da jeg kom hjem hadde en eikenippel til røket , og hjulet var blitt skjeiv. Satte inn 2 nye eikenipler , men hjulet var såpass skjeiv at jeg var nødt til å løsne samtlige nipler , og stramme til fra skratch.

Klarte å få hjulet rett opp/ned , men sideveis  sliter jeg. Får det ganske enkelt ikke til.  Er ingen ekspert , men har bygd en del hjul fra skratch før. og det går som regel bra. Legger ved et bilde :

 

 

IMG_20240306_125224.a..jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Ekte hjulbyggere ville sikt sagt noe sånn som: Kast alt/kast felg, eiker og niter/eiker og niter.

Har selv hatt passe stor suksess med å bytte ut alle nitene når en eller flere har blitt ødelagt. Da får du i tillegg oljet opp felg og gjenger og det har funket for meg. Aluminium eiker har en veldig kort levetid når man prøver å skru på de igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, anerds said:

 Aluminium eiker har en veldig kort levetid når man prøver å skru på de igjen. 

Du mener vel Aluminiums Nipler ?

Har sluttet med Al , og gått over til Messing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...