Gå til innhold

Ny ramme til halv-gammel reser


Anbefalte innlegg

Min trofaste reser gjennom 15 år la inn årene i forrige uke. Ramma knakk i overgangen mellom setestag og kjedestag. Nå sitter jeg igjen med en haug deler med høy bruksverdi og lav salgsverdi. (Hjul og gir er skiftet ut i mellomtiden, så det er ikke mye igjen fra den originale sykkelen). Siden felgbremser ikke her det hotteste for tida, er det ikke bare bare å finne ny ramme. Kina-karbon er jo selvsagt et alternativ, men der er det gjerne lang leveringstid og høy usikkerhet på hva du får.

Jeg er derfor ute etter hjelp til å finne ny (eller brukt) ramme. 

  • Må passe til rytter på 176 cm
  • Må passe til felgbremser og "gammeldags" hurtigkobling 
  • Må ha plass til 28mm dekk
  • Foretrekker "enkel grafikk" - ikke for mange dekaler og bling
  • Stål, alu, titan, karbon - men ikke magnesium 🙃
  • Komfort heller enn ytelse

Ser jeg kan kjøpe ny sykkel med tilsvarende deler som jeg har til ca 20 000, så budsjett for ny ramme må være godt under dette. 

 

Endret av Martin Stige
La til info om størrelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Istedet for å lete etter nytt løst rammesett ville jeg sett etter en nyere brukt sykkel og tatt rammen fra denne.
Deler som blir til overs ville jeg solgt for å holde prisen nede. Denne rammen her er eksempelvis veldig grei om alu er tingen.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=338650262

Ellers er jo dukker det stadig opp Cannondale Caad 10 på Finn og det burde være mulig å finne en passende kandidat der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler din smerte! Hadde en lekker Fondriest stålramme tidlig 2000-tall, som knakk mellom kjedestag og krank.

Det er mye pent på Finn, vintage stål, nyere bruksrammer.

Denne synes jeg er litt fin, har vært ute lenge. Det er jo ikke en _Litespeed Litespeed_, mer standard 7005 alu-ramme med fint navn, men liker fargene. Mye bra på "lignende annonser" nedefor også

https://www.finn.no/318279518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...