Gå til innhold

Hvor mye vandring på RM Element?


Anbefalte innlegg

Vi får plutselig en helt kurant ramme (Rocky Mountain Element AL) til overs som jeg tenkte å bygge opp til en halvslakk bastard av downcountry/endurosykkel. 

Vil det være mulig å sette på en 150 mm gaffel av noe slag uten å ødelegge geometrien? Og hva med bakdemper? De kommer jo standard med 130/120. Tips og hint mottas med takk 🙂

Endret av Molly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Jeg antar det gjelder Element fra 2022 og senere? 

Den har jo opprinnelig 120 mm bak og 130 foran. Rocky aksepterer 140 mm og det er ganske mange i mtbr tråden som har gjort dette med hell. Jeg vurderer forløpende å sette endre til 140 men vil bruke den enda mer på 130 før jeg gjør det. Det er såklart mulig det går med 150 også på egen risiko, men som alltid så begynner nok bb å bli høyt. Du kan jo tråle disse to trådene i mtbr og se hva du finner. 

https://www.mtbr.com/threads/2022-element-build-thread.1199896/

https://www.mtbr.com/threads/2022-element-info.1178726/

Det er forresten en av bidragsyterne der RMB-PM2 som er offisiell Rocky Mountain person og gir mye bra info, bla.a har han i en av trådene gitt info om progressiviteten og vandring i de forskjellige Ride4 posisjonene. Det viser seg at det er nærmere 130 mm i en av posisjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...