Gå til innhold

Selges: Yeti SB130 LR str Large(175-185ish) - rammesett ++ - stisykkel/ramme


Anbefalte innlegg

Hei, 

Selger en rimelig strøken sen 2020-modell Yeti SB130 LR(ramma er/var identisk fram til 2023, og grafisk), opprinnelig kjøpt som komplett sykkel hos Anton Sport. Har selvfølgelig kvittering.

Selger i utgangspunktet som ramme, men kan selge med diverse deler eller være behjelpelig med å bygge opp og selge komplett.
Jeg er 180cm lang og føler den har passet meg rimelig bra med 50mm stem og 78cm styrebredde.
Jeg har også kjørt 200mm dropper i ramma.

Årsak til salg er ønske om å teste en betydelig mer radikal geometri. Rammen er så og si strøken.
Sykkelen kan settes opp lett, ned mot 13kg, jeg har hatt et solid oppsett med vekt på ca 15kg.
Den kan kjøres med 150mm foran, og bakdemper som gir 130mm bak. Veldig allsidig.
Noen har konkurert enduro med denne.
Jeg har syklet 7timer bortoverbakktur i Røros og like lang tur på Granca, jeg har hatt den med på toppturer i tildels teknisk bratt, jeg har syklet en dag i heisanlegg og med dh-dekk takler den mye der også. Type anlegg ala Trysil er nydelig på den. Ekstremt allsidige stisykkel.

Meget effektivt oppheng som gynger lite, gir masse grep i klatringer samt føles som den har mer vandring enn antall mm tilsier nedover.
Sabla god terrengsykkel for altmulig definisjon av sti.


Detaljene

Modell: SB130 LR Turq toppmodell-rammen i den eneste rette Yeti-fargen - Størrelse: Large https://yeticycles.com/bikes/sb130/geometry

Bakdemper: 2022 RockShoc SuperDeluxe Ultimate - kjøpt med anbefalt tune fra Yeti, er en MARKANT forbedring over den normale Fox som følger med originalt.

Styrelager: Chris King

Kjedefører: Absolute Black

Kranklager: BB/PF 30(Har kjørt med en CaneCreek krank med 30mm aksling), har et DUB SRAM lager som kan følge med.

Tilstand:
Rammen har vært dekket med invisiframe og framstår som meget pen. Skal få tatt bilde av en mm liten "chip" i lakk som overhodet ikke påvirker ytelse.

Alle lager er sjekka hos Sykkelbua i Trondheim nå i vår, uten behov for å byttes. Den magiske Switch Infinity-linken har litt spor av slitasje, men det følger med en helt spiller ny og ubrukt. 

Sykkelen er vedlikehold ekstremt godt, lager smurt jevnlig, switch infinity smurt annenhver måned. Alt funker perfekt, og med tilhørende demper, bedre enn da den var ny.

 

Pris: 22500 (nypris ramme 35000-40000ish... nypris årets SB140 som tok over for 2024, godt over 40000)

 


Jeg kan i tillegg selge med følgende deler, kan evnt selges løst når ramma er solgt 🙂
2023 RockShox Lyrik Ultimate, lite brukt på "reservesykkel" (grønn, se vedlagt bilde) - 6000,-

2021 RockShox Zeb Ultimate(hovedgaffel, vedlikeholdt 2-3x per år hos Sykkelbua i Trondheim, oppgradert med Everflow Tank forbedring av luftfjær - 6000kr

Magura MT7 bremser oppgradert med Oak Root levers(uten skiver) - 300kr


Renthal Apez 50mm stem + OneUp 35mm rise styre/Renthal 10mm rise styre (780mm bredde) - 2000kr
PNW Loam setepinne med 200mm vandring(kan senkes til 185)  - 1500kr

 

Spørsmål om oppsett, en eller flere andre deler, andre ting du trenger, skaffe GX drivverk, eller noe annet? Fyr løs!

 

 

 

image.png.c7f765a59b1f466ee2f70dc608e7ac55.png

yeti2.jpg

yeti3.jpg

yeti1.jpg

Endret av Jørgen S.
  • Like 3

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...