Gå til innhold

Hjelp til å få av bremseskiven på bakhjulet


Anbefalte innlegg

Hei! Har nett kjøpt meg nye hjul og var i gang med feste de på sykkelen da jeg merker at verktøyet mitt for å fjerne låseringen til centerlock bremseskiven på bakhjulet ikke er dyp nok til å få kontakt med rillene. Den er dyp nok til framhjulet samt kassetten, men den klarer ikke få kontakt på bremseskive siden bak. Har noen tips til hvordan jeg kan få av skiven eller hvor det går an å få kjøpt noe med en lenger effektiv dybde? Setter pris på alt av svar! Evt om noen bor i bergensområdet med nokså dyp profil på låse-ring verktøyet sitt så hadde jeg satt veldig pris på om jeg kunne lånt det i 1time😢

Mvh 

En litt frustrert syklist

Endret av Sondrekvivik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Sondrekvivik endret tittelen til Hjelp til å få av bremseskiven på bakhjulet
  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Jeg boret ut min med et konisk platebor, og passet samtidig på å lage 12mm hull tvers igjennom, slik at jeg kan bruke en 12mm stikkakse til å styre med hvis det er en vrien kassett.
https://www.clasohlson.com/no/Bosch-konisk-bor/p/40-9207?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwoa2xBhACEiwA1sb1BCl3sdaI7Qba6feQHpVmONjQjV8rW-5R2N1KwLJrkdb96vHLZZUetxoCRjIQAvD_BwE

 

Herdingen av stålet var begrenset til bare overflaten/verktøysporet, så det tykke godset midt i gjkk veldig lett å bore i.

Endret av Ole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...