Sondrekvivik Posted April 26 Share Posted April 26 (edited) Hei! Har nett kjøpt meg nye hjul og var i gang med feste de på sykkelen da jeg merker at verktøyet mitt for å fjerne låseringen til centerlock bremseskiven på bakhjulet ikke er dyp nok til å få kontakt med rillene. Den er dyp nok til framhjulet samt kassetten, men den klarer ikke få kontakt på bremseskive siden bak. Har noen tips til hvordan jeg kan få av skiven eller hvor det går an å få kjøpt noe med en lenger effektiv dybde? Setter pris på alt av svar! Evt om noen bor i bergensområdet med nokså dyp profil på låse-ring verktøyet sitt så hadde jeg satt veldig pris på om jeg kunne lånt det i 1time😢 Mvh En litt frustrert syklist Edited April 26 by Sondrekvivik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simson Posted April 26 Share Posted April 26 Er det spaceren til akslingen som hindrer? Du får ikke tatt av den? Alternativt kan du se på Lezyne eller Park Tool? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Posted April 26 Share Posted April 26 (edited) Jeg boret ut min med et konisk platebor, og passet samtidig på å lage 12mm hull tvers igjennom, slik at jeg kan bruke en 12mm stikkakse til å styre med hvis det er en vrien kassett. https://www.clasohlson.com/no/Bosch-konisk-bor/p/40-9207?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwoa2xBhACEiwA1sb1BCl3sdaI7Qba6feQHpVmONjQjV8rW-5R2N1KwLJrkdb96vHLZZUetxoCRjIQAvD_BwE Herdingen av stålet var begrenset til bare overflaten/verktøysporet, så det tykke godset midt i gjkk veldig lett å bore i. Edited April 26 by Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondrekvivik Posted April 26 Author Share Posted April 26 simson skrev (19 minutter siden): Er det spaceren til akslingen som hindrer? Du får ikke tatt av den? Alternativt kan du se på Lezyne eller Park Tool? Ja, spaceren på den ene siden er akkurat for lang til at den får kontakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts