Åsmund Posted May 5 Share Posted May 5 For noen dager siden traff jeg årets første tyske bikepacker på vei sørover langs gamle sørlandske. Det er et sikkert vårtegn, faktisk litt tidlig. Storinnrykket kommer sjelden før i juni, er min erfaring... Denne fyren skulle først sørover til Stavanger, før han vendte nesen nordover langs kysten. Fra og med Bergen ønsket han å ta en indre rute til Trondheim, nemlig denne strekningen her: https://www.komoot.com/de-de/tour/1556833205?ref=its&share_token=aV6mEQLoQYajLVP0gtZZnjPd8RJRYbiJBXGILGjqsnuPg0UNS1&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1U8Ig3C7M0WZ0aphuI1j0_wAp1LjTGaA3vpEtpk3X4hhRg_gqrRW9N08A_aem_AXFKEVuOLT4U57wUAVToyqsNus0dmzh-PY4SDbQkeKB3T3dBxdgymJFaexXWxEKvqBnB4m0fmSlijxigXtxBDQj4 Han regner med å være ved Bergen rundt 12.mai. Han lurer på om det er noen stengte veier eller andre hindringer langs ruta som kan stikke pinner i eikene hans på veien. Jeg er ikke spesielt kjent langs denne strekningen, men har forstått at Trollstigen er stengt frem til rundt månedsskiftet, noe som vil lage litt trøbbel. Er det noen som kjenner til andre hindringer langs ruta, eller som har alternative ruter å sykle? Quote instagram.com/asmundisaksen Link to comment Share on other sites More sharing options...
torhovland Posted May 5 Share Posted May 5 (edited) Ikkje mykje å utsetje på den ruta der, men han kan med fordel erstatte ein del E6 nord for Oppdal med Orkdalen ned til Orkanger. Enten ved å svinge til venstre ved Berkåk, eller ved å svinge nordover i Sunndalsøra og heller ta seg til Kvanne, Surnadal og Storås. Eller han kan dra endå lenger nord og få med seg Atlanterhavsvegen, og deretter dra via Kyrksæterøra til Trondheim. Edited May 5 by torhovland 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts