Gå til innhold

Fysisk butikk med størst utvalg av seter i Oslo?


Anbefalte innlegg

Prøver å finne det optimale sete, og med det har det blitt noen bomkjøp. Ikke altid enkelt å bedømme/velge ut fra bilder på nett. Så hvilke(n) butikk har størst utvalg i Oslo?

Har nå et sete på 150mm som fungerer ok, bortsett fra at det sliter på buksene pga. en irriterende søm nederst og midt på innsvinget/vingene. Om det bare er et dårlig konstruert sete, eller om sete er for bredt gjør meg usikker. Fordi YT-"ekspertene sier sittebenavstand + 2cm, andre 2,5-3cm. Min avstand er 12cm og ut fra rådene blir spennet  fra 140mm til 160mm. Sistnevnte høres mye ut.  I alle nettberegninger jeg har prøvd havner 12cm sittebenavstand eksakt på streken mellom SM og ML i setestørrelse, noe som ikke forenkler kjøp.

Regner med at mange andre har utprøvd mange seter før de finner sitt eget godsete. Så hvor havner bomkjøpene? I en eske i boden eller blir de solgt, og blir kanskje et nytt bomkjøp for neste eier?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat svar på det du spør om, men; hadde bikefit og fikk rumpa mi målt, så utifra det prøvde jeg under seansen ulike seter som kunne passe til meg. For min del var bikefitten verdt det kun for det. Vil jeg prøve sete fra et annet merke i fremtiden vet jet hvilken bredde jeg foretrekker.

Men som du sier kan man jo måle avstand mellom sittebenene selv også, og da kjøpe, men får kanskje ikke prøvd på samme måte og større sannsynlighet for bomkjøp.. må gjøre en del bomkjøp før en bikefit lønner seg, da.

Betalte 2320,- for tilpasning av to sykler, 960,- for setet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...