Gubben Posted May 14 Share Posted May 14 Hvor mye sideveis kast kan man ha i felgene føre man bør levere dem inn for retting ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaiost Posted May 14 Share Posted May 14 Jeg klarer ikke ha/sykle på noe som ikke er så og si 100%. Når det gjelder hjul så bruker jeg å ta en sjekk før/etter hver tur med å snurre hjulene. Begynner det å bli kast går det ikke over av seg selv slik at jeg retter det om det er synlig kast. Hvor mange mm er vanskelig å si, men jeg tolerer pluss/minus 1-2 mm (maks 2). Klart det er enklere når en gjør det selv, men skulle jeg betalt for det ville jeg kanskje strukket det en mm til. Jeg satte bort et bakhjul for bygging for et par år siden til en stødig kar på G-Sport Elverum. Fikk beskjed om å komme tilbake etter at jeg hadde brukt det litt og om det hadde blitt litt kast i det. Så om det er fagfolk du bruker på det så ville jeg tatt det så raskt jeg så det var utenfor min toleransegrense. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts