Gå til innhold

Randsfjorden rundt


Anbefalte innlegg

Hepp! Vurderer å slenge meg med, mest for treninga sin skyld uten de store ambisjonene annet enn å forsøke å henge med Odd Erik og Anders D🤔😉. Tar dem selvsagt i en spurt, men henger jeg med inn blir det sikkert en romantisk felles målgang… 

hvordan er rittet, og er det verdt å bli med? Noen tips og råd evnt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Blir spm vanlig full spiker opp første bakken som starter etter 800 meter. Jeg brukte rett over 5 min i fjor med 311 w på mine da 72 kg. Det var nok til å sitte med i teten på pulje over alle over 40 år. Året før gikk det litt hardere opp der. Odd Erik satt der begge årene. 

LIte bakke og høy fart fram til første "bakke" etter 52 km-E Verksbakken på 1.4 km med 3.9% i snitt. Jeg brukte 2.40 på den med 333 w. Så blir det småkupert fram til vi nærmer oss Fluberg brua- en slak bakke etter 87 km-"Siste bakken før Fluberg" den er 3 km med 2.9% i snitt-brukte 6 min i fjor og hadde 271 w opp den.

Etter Flubergbrua kommer bakken der Odd Erik og Martin gikk i brudd fpr 2 år siden- ca 2 min med 340 w på meg i fjor. 

Fra Hov og inn er det veldig vindavhengig- kommer den midt imot er det bare å få fram de dravillige og gjemme seg bak. Du er så stor Øistein at du er fin å ligge bak bortover der. Er man sliten vil bakken "Flubergveien climb" etter 107 km- 3 km med 2% stigning gjøre vondt.

Når vi nærmer oss mål svinger vi av hovedveien idet det gjenstår ca 2 km og går over på en smalere vei med dårlig asfalt, Vikaveien. Der vil jo alle fram og det har vært helt Hawaii de to siste årene. (Som Odd Erik sa i en annen tråd så overanstrenger ikke jeg meg de siste miliene før vi nærmer oss avslutningen- det gjelder bare å være med tetgruppa om en klarer). Det strekket opp gjennom Vikaveien kjørte jeg på ca 3 blank med ca 330 w og var da i fremre del av feltet. Det gikk fort, men folk prøvde å kjøre forbi på alle sider, også utenfor asfalten. Resultatet i fjor var at deg gikk en skikkelig velt bak meg- og om en klarer så bør en være i bra posisjon før vi svinger av hovedveien.

Fine T-skjorter i god kvalitet deles ut når du henter startnummer, bruker mine nesten daglig.

Endret av Kaiost
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med Øistein, Kai beskriver løypa godt. Innstill deg på hard start og så ser en hvor det ender. Har sykla 3 ganger og i fjor var første gang p1 var delt i to med +-40 år som grense. Gikk  dermed mer kontrollert i +40 gruppen og den bie (kanskje for) stor til aktiv sykling underveis. Får se hvordan det blir i år. Okke som et veldig bra arrangement, morsomt ritt og god utfordring ikke minst for deg Øistein som har syklet får LVritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig ritt, husker det som supert organisert. Ser for mitt indre øye håndballjentene som langet flasker i fart etter Fluberg den gang man så gjennom fingrene med slikt. Man blir så blid av slikt. 

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...