HeavyDude Posted May 16 Share Posted May 16 Jeg skulle prøve AppleTV på hytta , hvor vi har mobilt bredbåndsruter med Ethernetkabel til tv, som jeg flyttet over på AppleTVn. Boksen viser ethernett tilkoblet m IP-adresse etc. Men når jeg velger en kanal eller går inn på AppleTv+ symbolet på menyen, så sier boksen «Ikke kontakt med internett». Får boksen kun til å fungere når jeg strømmer via AirPlay fra Ipad, altså ikke direkte fra AppleTV-boksen m ethernetkabel fra mobil bredbånds ruter. skal det være slik ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted May 16 Share Posted May 16 (edited) Mener det skal virke ja, men du må kanskje aktivt velge ethernet tilkobling i menyen på AppleTV også, rett og slett aktivere den tilkoblingen. Ellers er jo en kjapp løsning er jo å koble den til trådløsruter med wifi... Edited May 16 by Jørgen S. Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaknudsen Posted May 16 Share Posted May 16 Får du internett til TV-en med ethernettkabelen tilkoblet? Det kan være at ruteren har «låst» internett til TV-en, prøv å restarte den etter du har koblet ethernett til Apple TV. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts