Gå til innhold

Video fra Costa Blanca og Murcia


Anbefalte innlegg

Jeg laget en film fra forrige ukes tur til Spania. Blant annet den bratte veien opp bak kafeen på Coll de Rates (for øyeblikket litt preget av skogbrannen i februar), og en svipp innom Espuna-fjellene ved Murcia

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (5 minutter siden):

Nice!

Her var det flere kjente steder 😃 Moste opp Cresta del Gallo selv for et par måneder siden, og Pedrera-sjøen er jo en klassiker!

Ja har syklet en del i det området da svigersene har hus på La Zenia. Litt lite variasjon men er noen perler. Espuna-fjellene anbefales virkelig, vi kortet ned turen med å kjøre til Alhama de Murcia. Det ville blitt ca 20 mil hele veien tur-retur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre har leilighet ikke langt unna da, litt usikker på hva de kaller området egentlig, men Cabo Roig tror jeg ikke blir skivebom. 
Jeg har frem til i år utelukkende vært på familieturer hit, og egentlig vært litt smålunken til området sykkelmessig sett. Turen over Rebate og rundt Pedrera-sjøen er fin, men så har jeg lissom følt det har stoppet litt der. I år fikk jeg og en kompis endelig muligheten til en snartur ned med kun sykkel for øyet, og jeg ble positivt overrasket nå da jeg hadde tid til lengre turer. Cresta del Gallo var en super bakke, og ikke minst var Cabezo de la Plata et høydepunkt. Vi fant også ut at Lovelo var en helt suveren plass å henge, spise litt mat, ta en liten øl og handle litt stæsj. Supert sted! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (Akkurat nå):

Mine svigerforeldre har leilighet ikke langt unna da, litt usikker på de kaller området egentlig, men Cabo Roig tror jeg ikke blir skivebom. 
Jeg har frem til i år utelukkende vært på familieturer hit, og egentlig vært litt smålunken til området sykkelmessig sett. Turen over Rebate og rundt Pedrera-sjøen er fin, men så har jeg lissom følt det har stoppet litt der. I år fikk jeg og en kompis endelig muligheten til en snartur ned med kun sykkel for øyet jeg ble positivt overrasket nå da jeg hadde tid til lengre turer. Cresta del Gallo var en super bakke, og ikke minst var Cabezo de la Plata et høydepunkt. Vi fant også ut av Lovelo var en helt suveren plass å henge, spise litt mat, ta en liten øl og handle litt stæsj. Supert sted! 
 

Ja stemmer det. Cabezoen er veldig kjekk, Lovelo likeså! Vi hadde også en super tur til Hondon-dalen som anbefales. Bakken opp dit er litt småbratt men går greit. Her er strava-spor til ruta. Del gjerne din strava så kan jeg se hvor dere syklet og 😄

https://www.strava.com/activities/11455825450

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer meg tipsene dine her. Espuna-fjellene står nok for tur ved neste anledning. Vi har bil tilgjengelig når vi er der nede, så det er egentlig ikke noe problem å kjøre litt for å få et annet utgangspunkt. 
Her er link til lengste turen vi kjørte da vi var nedenfor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...