Gå til innhold

Type boss: Er jeg forvirret? Veiledning, takk


Anbefalte innlegg

Hei! 

Tok nylig kontakt (pr e-post) med et verksted angående bytte av boss på min hybrid-hverdagssykkel. Lurte på også om de hadde boss på lager. Fikk til svar at det var vanskelig å si uten å se sykkelen først eller ta kontakt med fabrikant "fordi det er så mange varianter".

Spørsmål: 

I e-posten opplyste jeg om at det dreide seg om 10-delt shimano og thru axle. Slik jeg forstår det er dette nok info til å kunne identifisere riktig type, er det ikke? Er det noen andre faktorer som også spiller inn? Er det virkelig en jungel der ute i bosseverden? Hva bør jeg evt. se etter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Veggie Sandwich skrev (9 minutter siden):

Hei! 

Tok nylig kontakt (pr e-post) med et verksted angående bytte av boss på min hybrid-hverdagssykkel. Lurte på også om de hadde boss på lager. Fikk til svar at det var vanskelig å si uten å se sykkelen først eller ta kontakt med fabrikant "fordi det er så mange varianter".

Spørsmål: 

I e-posten opplyste jeg om at det dreide seg om 10-delt shimano og thru axle. Slik jeg forstår det er dette nok info til å kunne identifisere riktig type, er det ikke? Er det noen andre faktorer som også spiller inn? Er det virkelig en jungel der ute i bosseverden? Hva bør jeg evt. se etter?

 

Her har nok verkstedet riktig, hvilket boss du trenger er avhengig av hvilket nav som sitter i hjulet ditt. Søk på boss på bikeshop så ser du at det er et hav 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nok verkstedet rett, ja. Om du ser noe modellnavn eller typebetegnelse på navet ditt, sender over det sammen med et bilde, så er det godt håp om at verkstedet kan få bestilt riktig. Eller legg ut samme informasjon her, så skal vi nok klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk, skjønner... 😎

Hjulene er hentet fra en annen sykkel jeg har, en Basso Palta 2. Hjulene er Microtech MX25 og det er vel hus-merket til Basso. Det er ingen modellnavn eller annen info på navet. Legger ved noen bilder (for de som har lyst til å være detektiv).

Legger ved en lenke til freewheel body på Basso sine nettsider også. https://bassobikes.com/en/bike-parts/components/wheels/microtech-aluminium-wheels-freewheel-body

Der står det: NB: After purchase, you will be contacted by the Basso Bikes team to find out the specifications of your wheel and indicate the body you require.

Jeg har fyrt av en mail til Basso og til Bikeshop som fører Basso. Håper disse svarer innen rimelig tid...

 

 

 

Find a dealer
 

P_20240611_190854.jpg

P_20240611_190925.jpg

P_20240611_190832.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...