Bigdrago Posted August 16, 2023 Share Posted August 16, 2023 (edited) Hei. Se vedlagte bilde. Har jeg bommet totalt når det gjelder justering av gir? Synes den nederste delen peker veldig mye fremover. Giring fungerer helt fint. Skal det være en skrue der? Edited August 16, 2023 by Bigdrago Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skillz321 Posted August 16, 2023 Share Posted August 16, 2023 Kan det være at kjedet er for kort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sls Posted August 16, 2023 Share Posted August 16, 2023 Såpass stramt kjede pleier å være helt ok. Er jo ikke så mange gir på den sykkelen, men på en 12-delt pleier jeg å sikte inn omtrent der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
York Posted August 16, 2023 Share Posted August 16, 2023 Det ekstra skruehullet er ikke noe å bekymre seg for, det er til skjerm eller bagasjebrett, trolig M5 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrukin Posted August 17, 2023 Share Posted August 17, 2023 Det der ser helt perfekt ut. Regner med at bildet er tatt med kjedet på storeskiva foran, hvis ikke kan du ha et problem. Du sier at giringen fungerer perfekt så da er det bare å sykle på. Forresten har dette ikke noe med girjusteringen å gjøre, men kun kjedelengden. Når man setter på et kjede må man han nok kjede til at man kan ha den på største/største skive og drev, men ikke så langt at når man setter den på minste/minste så henge kjedet å slenger. Ikke så ofte man bruker de ytterpunktene, men når man gjør det bør det funke. Spesielt at det er langt nok til største/største er kritisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigdrago Posted August 17, 2023 Author Share Posted August 17, 2023 Takk:) Det er bare gir bak. Det er en famimiesykkel med sånn boks foran til barna. Familiesykkel.no Ser at min mangler 2 stenger som går fra sykkel til bakre skvettlapp, selges disse løst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts