Gå til innhold

Yeti SB100 str M


Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min fantastiske Yeti SB100, størrelse medium. En sykkel med 120 mm demping foran og 100 bak, passe slakk styrevinkel som dobler som stisykkel og ritt/marathonsykkel. Den gjør seg heller ikke bort på rundbaneritt eller generell KOM-jakt.
Den ble kjøpt med tanke på generell stisykling og deltagelse i ritt som Ultrabirken og Terrengsykkelrittet, noe den har klart seg veldig bra som. Med raske dekk hadde jeg glatt stilt i Birken med denne også. 
Opphenget er særs tråkkeffektivt og holder seg høyt underkasting samtidig som hjulet følger terrenget godt. Dette gir så godt grep som det er mulig å få med kun 100mm vandring. 
Sykkelen ble veldig lite brukt de to første sesongene grunnet en skulderskade, og har vel heller ikke blitt brukt så enormt mange timer de andre sesongene. 
Dette er en størrelse Medium, som er oppgitt å passe 168-180, men jeg vil si dra av noen cm og si 165-ish til 175-ish alt etter preferanse. Jeg er 172 cm og vil si det er ganske spot on 
Reach: 432, Stack: 612, styrevinkel 67,8.

Dette er en 2019 Yeti SB100 C GX Comp med nypris 60000 som er utstyrt med Fox performance dempere, XT bremser, Sram Eagle girsystem, karbonkrank og DT swiss hjul. 

Den selges i tilnærmet original-spec
Bremser: XT
Bakgir: X01 Eagle
Girskifter: GX Eagle
Krank: Truvativ Descendant karbon 170mm (Identisk med X1 karbon eller GX karbonkrank)
Hjul: DT Swiss M1700
Setepinne: Fox Transfer
Cockpit: Race Face 760mm styre med 50mm stem
Sete: WTB Volt, custom Yeti
Dekk: Maxxis Minion DHF og Agressor, men kan finne noe «raskere» hvis det ønskes. Jeg sykler stort sett med Spec Ground Control og Fast Trak.

På bildene er det annet styre, stem, sete og hjulsett enn det som selges med. I tillegg medfølger ikke wattmåleren, pedaler, flaskestativ, garminstativ, bjelle, dynaplug, one up pumpeholder. 

Det er ingen større skader men noen bruksmerker er det jo. En liten lakkskade på underrøret er vel det verste tror jeg. Denne modellen har hatt to tilbakekallinger av Switch Infinity opplegget, men denne sykkelen hadde ikke noen problemer med det originale, men til tross for dette er det byttet til versjon 3 som er en mer solid konstruksjon.
Demperne hadde service før høstsesong 22. 
lager i oppheng byttet samtidig.

https://enduro-mtb.com/yeti-sb100-c-gx-test/

Flere bilder i Yeti SB100 Finn annonse

 

IMG_1433.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...