Gå til innhold

Modde ramme for beltedrift, åpne ramme for å smette inn belte


Anbefalte innlegg

Kunne det latt seg gjøre for en interessert hobbyist å modde en ramme for beltedrift? Ser for meg at det ville blitt å sveise i alu eller stål, eller lime karbon, alt etter hva rammen er laget av.

Hva slags krefter er det snakk om? Er det best å ta for seg kjedestaget eller setestaget med tanke på styrke?

Eller går det an å lage noen andre smarte løsninger? Trenger ikke være pent! 😀

beat-bike-gates-1-300x300.jpg beat-bike-1-300x300.jpg beat-bike-2-300x300.jpg

Spørsmålet er mulig rent hypotetisk, siden jeg i stedet kanskje ville kjøpt en ny ramme, men likevel noe jeg har fundert på.. 🙂

  • Like 1

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies (påstås?) at beltedrift krever veldig stiv bakgaffel, og at det er viktig at beltet er noenlunde passelig stramt og ikke står på skeiva. Men Cyclingabout hadde testet å kjøre med veldig slakt belte over lang tid, og hadde ikke opplevd noen problemer. Så kanskje det kunne fungert med en myk ramme hvis man har beltestrammer?

Tror det kunne vært en løsning å sage en åpning i gaffelenden og lappe med en metallbit og skruer ala spikerplate mellom to bjelker 🤔 

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...