Gå til innhold

2021 RS SID og bushings...


Anbefalte innlegg

Jeg har en sykkel med 120mm RS SID Select+. Dette er en 2021-modell, kjøpt 2020. Det tok ikke mange mnd før denne ble raklete i foringene. Jeg fikk dermed nye lowers ("Ultimate"), og alt var vel. Etter en god stund kom samme greia - det kjennes som løst/gåent styrelager, men kun uten belastning. Ny service, alt vel, og slik går no dagan. Akkurat nå er jeg der igjen - det må service til. Raklinga begynner i det små, men blir tiltakende mer OCD-triggende.

Dette er vel den eneste gaffelen jeg har hatt som sier fra så tydelig om service. Ser at dette skal være løst i '23-utgaven, hvor foringene er flyttet så gaffelbeina alltid skal ha inngrep fra 2 foringer. Personlig syntes jeg løsningen virker noe amatørmessig på et (dyrt) masseprodusert produkt.

Når det er sagt syntes jeg gaffelen gjør jobben veldig bra til mitt bruk, og er et kvantesprang over tidligere RS-gafler. Den er jo helt fin i bruk, det er jo kun når sykkelen løftes/dyttes etc det merkes. Gaffelen har gått drøyt 200mil siden siste (full)service.

Gir jeg F, og kjører den utover høsten? Eller bør den asap til service? Og hvordan blir problemet borte på service når det egentlige problemet ikke gjøres noe med (avstand mellom foringer)?

Bør jeg gi den flyteprøven, og vurdere en Pike?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutspeed skrev (5 minutter siden):

Jeg har en sykkel med 120mm RS SID Select+. Dette er en 2021-modell, kjøpt 2020. Det tok ikke mange mnd før denne ble raklete i foringene. Jeg fikk dermed nye lowers ("Ultimate"), og alt var vel. Etter en god stund kom samme greia - det kjennes som løst/gåent styrelager, men kun uten belastning. Ny service, alt vel, og slik går no dagan. Akkurat nå er jeg der igjen - det må service til. Raklinga begynner i det små, men blir tiltakende mer OCD-triggende.

Dette er vel den eneste gaffelen jeg har hatt som sier fra så tydelig om service. Ser at dette skal være løst i '23-utgaven, hvor foringene er flyttet så gaffelbeina alltid skal ha inngrep fra 2 foringer. Personlig syntes jeg løsningen virker noe amatørmessig på et (dyrt) masseprodusert produkt.

Når det er sagt syntes jeg gaffelen gjør jobben veldig bra til mitt bruk, og er et kvantesprang over tidligere RS-gafler. Den er jo helt fin i bruk, det er jo kun når sykkelen løftes/dyttes etc det merkes. Gaffelen har gått drøyt 200mil siden siste (full)service.

Gir jeg F, og kjører den utover høsten? Eller bør den asap til service? Og hvordan blir problemet borte på service når det egentlige problemet ikke gjøres noe med (avstand mellom foringer)?

Bør jeg gi den flyteprøven, og vurdere en Pike?

 

Hadde samme greia med Rockshox sid ultimate 2022 mod , har fått nye ytterbein og charger unit to ganger , kjøpte en Fox 34 og lar Sid’n ligge urørt og nyoverhalt til sykkelen eventuelt skal selges. 
Det skal sies at Cycle service har vært imøtekommende og løst servicen raskt , men det hjelper lite når problemet ikke er løst. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...