Jump to content

2021 RS SID og bushings...


Recommended Posts

Jeg har en sykkel med 120mm RS SID Select+. Dette er en 2021-modell, kjøpt 2020. Det tok ikke mange mnd før denne ble raklete i foringene. Jeg fikk dermed nye lowers ("Ultimate"), og alt var vel. Etter en god stund kom samme greia - det kjennes som løst/gåent styrelager, men kun uten belastning. Ny service, alt vel, og slik går no dagan. Akkurat nå er jeg der igjen - det må service til. Raklinga begynner i det små, men blir tiltakende mer OCD-triggende.

Dette er vel den eneste gaffelen jeg har hatt som sier fra så tydelig om service. Ser at dette skal være løst i '23-utgaven, hvor foringene er flyttet så gaffelbeina alltid skal ha inngrep fra 2 foringer. Personlig syntes jeg løsningen virker noe amatørmessig på et (dyrt) masseprodusert produkt.

Når det er sagt syntes jeg gaffelen gjør jobben veldig bra til mitt bruk, og er et kvantesprang over tidligere RS-gafler. Den er jo helt fin i bruk, det er jo kun når sykkelen løftes/dyttes etc det merkes. Gaffelen har gått drøyt 200mil siden siste (full)service.

Gir jeg F, og kjører den utover høsten? Eller bør den asap til service? Og hvordan blir problemet borte på service når det egentlige problemet ikke gjøres noe med (avstand mellom foringer)?

Bør jeg gi den flyteprøven, og vurdere en Pike?

 

Link to comment
Share on other sites

Knutspeed skrev (5 minutter siden):

Jeg har en sykkel med 120mm RS SID Select+. Dette er en 2021-modell, kjøpt 2020. Det tok ikke mange mnd før denne ble raklete i foringene. Jeg fikk dermed nye lowers ("Ultimate"), og alt var vel. Etter en god stund kom samme greia - det kjennes som løst/gåent styrelager, men kun uten belastning. Ny service, alt vel, og slik går no dagan. Akkurat nå er jeg der igjen - det må service til. Raklinga begynner i det små, men blir tiltakende mer OCD-triggende.

Dette er vel den eneste gaffelen jeg har hatt som sier fra så tydelig om service. Ser at dette skal være løst i '23-utgaven, hvor foringene er flyttet så gaffelbeina alltid skal ha inngrep fra 2 foringer. Personlig syntes jeg løsningen virker noe amatørmessig på et (dyrt) masseprodusert produkt.

Når det er sagt syntes jeg gaffelen gjør jobben veldig bra til mitt bruk, og er et kvantesprang over tidligere RS-gafler. Den er jo helt fin i bruk, det er jo kun når sykkelen løftes/dyttes etc det merkes. Gaffelen har gått drøyt 200mil siden siste (full)service.

Gir jeg F, og kjører den utover høsten? Eller bør den asap til service? Og hvordan blir problemet borte på service når det egentlige problemet ikke gjøres noe med (avstand mellom foringer)?

Bør jeg gi den flyteprøven, og vurdere en Pike?

 

Hadde samme greia med Rockshox sid ultimate 2022 mod , har fått nye ytterbein og charger unit to ganger , kjøpte en Fox 34 og lar Sid’n ligge urørt og nyoverhalt til sykkelen eventuelt skal selges. 
Det skal sies at Cycle service har vært imøtekommende og løst servicen raskt , men det hjelper lite når problemet ikke er løst. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...