Gå til innhold

Hardtail til junior


Anbefalte innlegg

Ser meg om etter en hardtail til et barn på 140cm. Det er snakk om terrengtrening i regi av lokal klubb på relativt grov sti, og vi har en skolesykkel i bakhånd.

 

Første sykkel på lista var en Darthmoor Sparrow jr m , men butikk har lang leveringstid.

Neste på lista er Commencal Meta 26 , men den er for dyr.

Vurderer også Nukeproof Cub Scout 26, men finner ikke norsk forhandler.

 

Er det bare å kjøpe Canyon Grand Canyon Young hero med en gang og heller bite i seg dårlig gaffel? Er Trek Marlin en løsning? Litt for XC, kanskje? Vpace har mye bra, men så var det det med import.

Kom gjerne med tips. Budsjett er 15000. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Sitter og lurer på sykkel i samme sjanger. Ungen på 8 år (142 cm) driver med terrengsykling og har nå en Cannondale Cujo 24 som begynner å bli knapp. Tror neste sykkel må bli 26". Har ikke ønske om å bruke mer enn 8k og vil helst handle brukt. Men jeg sliter med å finne hvilke modeller som kan være aktuelle. Cannondale har en Young Trail 26, men denne har jeg ikke sett i butikk. 

Andre som har tips til aktuelle modeller?

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til stisykling ville jeg helt klart valgt en fulldemper til guttungen. Har gjort det selv og han er 143 cm nå. Han også en Cannondale Cujo 24 som brukes som reserve. Neuron Young Hero er et forslag. Han har hatt Rocky Mountain Reaper 24 i to sesonger nå og veldig fornøyd. Men denne er kraftig ombygd og lettet med flere kilo. Kun ramme og krank som ikke er byttet.  26» carbonhjul, 12-delt gir, carbonstyre. Fox Racing Shox 32 SC Float Factory Gaffel 27,5" Osv.. Sykkelen fungerer også stålende uten oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Fulldemper er bra, men de blir fort dyre/tunge. I tillegg så er den lokale banen mer trail enn enduro/downhill. 

Endte opp med en Whyte 403 fra Flytsti.no på Nøtterøy siden de hadde 30% rabatt!!!!!! Har en 26"gaffel fra en gammal rittfulldemper som jeg skal flytte over, så dette blir bra!

Reklame for Truls og sjappa hans. 

https://flytsti.no/produkt/whyte-403/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...