Jamez Posted July 10, 2023 Posted July 10, 2023 På vei til ferie i Danmark plukket jeg opp en brukt Rondo Ruut. Hadde med en sram dub wattkrank for å kunne få kortere krankarmer og wattmåling. Men så viser det seg at det var en bb30 krank og ikke dub som sitter i Rondoen. Og spider var 3 bolt vs 8 bolt på min, så kan ikke flyttes over heller. Er det mulig å bruke en insert fra 30 til 29mm i bb30 kranklager sammen med dub (Road) krank eller må lager byttes ut? 1 Quote
LarsB Posted July 11, 2023 Posted July 11, 2023 Det kommer ca 95 millioner treff på google på 30 mm to dub adapter. Likevel ville jeg satset på nytt kranklager. Det er ikke veldig dyrt, og du slipper unna et ekstra knirkepunkt i kranken. LarsB Quote
Jamez Posted July 11, 2023 Author Posted July 11, 2023 At det finnes greier på google betyr ikke at det er brukanes... Men kommer vel til at det er like greit med nytt lager. Er 3 år gammelt det som står i også så fint med et fresht nytt. Quote
Recommended Posts