Raskall Posted October 15, 2023 Share Posted October 15, 2023 Lagde stylter til barnebarna i dag. Mistenker at jeg er den som kommer til å bruke den mest, for stylter er gøy, men det er irrelevant for dette innlegget. Etter ferdigstilling måtte jeg teste dem. De fliser seg opp i bunn. Er jeg for tung? Er det feil materialer? Er jeg en dårlig styltebygger? Hva er galt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raskall Posted October 15, 2023 Author Share Posted October 15, 2023 Etter å ha grublet litt fant jeg løsningen selv. Enden på stylta på Selvsagt rundes litt av. Jeg fikset det med en kniv og la på et par til med klosser for de viderekomne. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjesk Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 En gang i fjern fortid brukte vi hesje-staur (fremmedord?🙂) til stylter. Tror nok de var bedre å holde rundt i forhold til disse som er firkantet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannen Faller Ikke Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 (edited) Sånn ellers er det nok bedre å lage stylter av saktevoksende trær....som du ser er det veldig stor avstand mellom år-ringene. Men fint du fant en annen løsning. Ser at de som selger stylter av "billig-tre" gjerne bruker gummi i bunn...da slipper du og å skli 🙂 Edited October 18, 2023 by Mannen Faller Ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raskall Posted October 19, 2023 Author Share Posted October 19, 2023 Kjesk skrev (På 18.10.2023 den 13.01): En gang i fjern fortid brukte vi hesje-staur (fremmedord?🙂) til stylter. Tror nok de var bedre å holde rundt i forhold til disse som er firkantet! Jeg har tenkt å bruke høvelen til å runde dem av og gi dem en ny runde med sandpapiret. Er nok litt tjukke stendere for små barnehender. Mulig jeg finner et eller annet gummibelegg å sette på slik at små barnehender får bedre grep. Kanskje noen gamle klissedekk kan gjøre nytten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknor Posted October 19, 2023 Share Posted October 19, 2023 Fell inn en sånn i hver stylte. https://www.biltema.no/bil---mc/laste-og-trekke/tilhengerfestekuler/kulebeskytter-kraftig-2000016510 Quote SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts