Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Noen som har denne og som kan dele erfaringer?
Skal oppgradere fra en gammel B&W softbag og denne ser ok ut.
Ideelt burde den vært lettere, men så lenge sykkel og koffert kommer
under 23 kg vektgrense til SAS får det være greit.

Finnes det evt. andre bedre alternativer i omtrent samme prisklasse?

102707

Edited by EspenE
  • EspenE changed the title to B&W Bike Box II sykkelkoffert, erfaringer?
Posted

Ja, må demontere bakgir fra girøre på 56+ rammer, og det er litt kål å lukke den siden det er to løse sider som må legges sammen i et kryssende overlappende mønster. Veggene er akkurat så tynne de kan være for at det fortsatt skal føles sikkert. Trang koffert, sleit litt med å plassere styret mtp. lengde på bremsekabler. Sikkert enklere medfelgbrems.

Føltes relativt på grensen med 56 ramme, usikker på om jeg ville fått plass til 58 eller 56 med integrert styre.

Ellers funker den helt greit, men siden det tar en del tid å demontere/montere setepinne, styre/stem og girøre, blir det gjerne til at jeg heller leier sykkel enn å gidde styret med koffert.

Posted
Gruskverner skrev (39 minutter siden):

Føltes relativt på grensen med 56 ramme, usikker på om jeg ville fått plass til 58 eller 56 med integrert styre.

Ok, min 60 ramme vil derfor ikke være noen god match. Takk for nyttig tilbakemelding.

Posted (edited)

Syntes også feste mekanismen i bunn er for svak. Vanskelig å få den til å stå støtt på plattformen og plassere godt i kofferten. 

Skulle jeg hatt ny koffert i dag er det klare første valg Douchebag sin, og EVOC Bike Bag (XL) med den bike stand i bunn som en god nummer to.

Edited by Hen9ng
  • Like 1