Gå til innhold

🧦 Skotips skuldersesong 💦


Anbefalte innlegg

Har et par Shimanosko til sommerbruk med veeeeldig god ventilasjon, så jeg er nokså rask med å få på trekk når temperaturen bikker under 14-15 grader. 
 

Skulle gjerne hatt et par som tåler kulde ned mot 0° samt vind- og vannbeskyttelse, og kickeren er at den må ha nokså bred lest pga dårlige fot-gener. Både Lake og Shimano har såkalte Wide-modeller, men vet ikke om andre produsenter også har brede varianter uten å spesifisere det. 
 

Diverse tester tar gjerne for seg modeller som ikke nødvendigvis selges i Norge, så ville bare høre om noen hadde et favorittpar de ville tipse om 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tetter luftehull med silikon, klipper ut biter av ullsåler med aluminium-bunn og stapper inn i luftehullene, og teiper over til slutt. Og så bruker jeg ofte tåtrekk, POC Avip eller Spatz for litt beskyttelse, eller Castelli for mye. Om vinteren bruker jeg massive Lake MXZ 304 vintersko og elektriske varmesokker.

Jeg bruker for tiden Lake CX332 Wide landeveissko til vanlig, men har kikket litt på Lake CXZ 176 for tidlig/sen sesong på landeveien - de har vel noen av egenskapene du etterlyser, uten å se klumpete ut.

Endret av Gruskverner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Northwave Magma R Rock. Dette er lave landeveissko med primaloft og lite lufting. De er kategorisert som vintersko, men er perfekt til skuldersesong oppe i nord når været er såpass godt at man ikke trenger høye regn/vintersko. De kommer ikke i wideversjon, men jeg trives godt i de med mine brede og høye føtter. Bruker de mye siden jeg fryser lett på beina og bor i nord der vi har 8 måneder vinter og 3,99 måneder skuldersesong. Når det er vått må skotrekk på, men med disse unngår man kalde tær på småkjølige dager.

 

https://www.northwave.com/en/bike/shoes/road/magma-r-rock#/60-taglia-40/154-color-black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer SS skrev (2 timer siden):

Takk for alle tips - endte med disse fra Northwave som de har hos XXL. Viste seg å være god plass i bredden, noe jeg kom på at også gjaldt Himalaya-modellen jeg har fra dem for mer hardcore vintersykling. Fikk dem for 1.499,- på tilbud om nå dessverre er utgått. 
 

Northwave Celsius R GTX
 

 

Nysgjerrig. De ser lave ut (dog høyere enn vanlig sko). Hvordan er størrelsen ift. å kunne bruke skotrekk over for å bøte på lengden? Kanskje mest aktuelt for oss lange hvor buksene ender i underkant av leggmuskelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikur skrev (59 minutter siden):

Nysgjerrig. De ser lave ut (dog høyere enn vanlig sko). Hvordan er størrelsen ift. å kunne bruke skotrekk over for å bøte på lengden? Kanskje mest aktuelt for oss lange hvor buksene ender i underkant av leggmuskelen.

Jeg tenkte da jeg tok de på at "disse trenger jeg ikke bruke trekk på", men så har jeg også lange bukser som går ned til anklene. Kan sjekke i morgen hvor mye lengre opp på leggen trekkene går, men tipper det er snakk om max 4 cm.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...