Gå til innhold

Pris / erfaring på Bianchi Sprint?


Anbefalte innlegg

Hei,

Noen eksperter på pris og sykler her inne som har en mening på dette? En 2020-modell av Bianchi Sprint Ultegra disc. Ny fra butikk. Selges for 25k. Er det en innafor pris for en 2020 sykkel eller bør den være priset lavere? 

Er det noen her inne som har erfaring med Bianchi Sprint sykkelen? Kan den kjøres litt på enkle grusveier og tåler den dårlig norsk asfalt på Vestlandet?

Står mellom en Orbea Avant 105 alu og Bianchien. 17000 vs 25000kr. Er den verdt de 8000 kronene ekstra? Jeg kommer til å sykle mest for kosen sin del.

Endret av noggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke nødvendigvis det er en upris det altså. Full karbonramme med Ultegra gruppe er nok fort i det sjiktet i dagens marked. Canyon sin Endurace med mekanisk ultegra starter på 28.000. Ultegra gruppen er veldig god og vil trolig dekke behovene dine mer enn nok.  Har ingen erfaringen med 105 gruppen, så her kan jeg ikke uttale meg. 

Kontra Orbeaen er det et bedre gruppesett bedre og lettere ramme, som gir en lettere og kvikkere sykkel. I tillegg til er det en Bianchi, noe du nok betaler litt ekstra for, men jeg mener det er verdt og ville nok valgt Bianchi, grunnet karbonramme. Du vil bli fornøyd med begge to.
 

Om det ikke har skjedd noe endringer på rammen de siste to årene skal Sprint rammen klare opp til 32 mm dekk som vil tåle lette grusveier helt fint, det samme med kjip asfalt. Nå skriver du ikke hvilke hjul som står på Orbeaen men her kan det være litt forskjell. UNAAS som selger Orbea i Norge (?) oppgraderer ofte hjulsett.

Det er også verdt å merke seg at UNAAS som forhandler er litt omdiskutert og kan være vanskelig å forholde seg til. Se tråder på gammelt forum. (Skynd deg før de legger ned) 

Det koker nok litt ned til om du syntes det er verdt å betale litt mer for et mer eksklusivt og «kulere» merke. I tillegg til personlige preferanser som design osv. 

 

Endret av Hen9ng
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare tanke, uten å ha erfaring med noen av modellene, er at mellomlegget er verdt det. Jeg er storfan av 105 og ser ikke på oppgraderingen til Ultegra som kritisk, men ville selv hatt karbonramme. Når det er sagt, dersom 25k er alt du vil bruke på sykkel, er kanskje Orbea + Zipp 303S (medfølgende hjulsett kan selges for å dekke deler av mellomlegget) en bedre løsning for deg.

Jeg ser for øvrig at det er flere som selger Avant-en, blant annet Sykkeloutlet (ingen personlig erfaring, høyt Google-treff bare). Det er vel kanskje også der TS har sett den ettersom den koster 22.990,- på Unaas.

For å sette prisen på Bianchi-en litt i perspektiv så koster Specialized Tarmac SL6 28.990,- med Tiagra. Og det er billig til den å være. SL6 ble sluppet i 2019, så den er også eldre enn Bianchi-en.

Hvis det er akkurat denne modellen du ser på så kan det vel sies at det er en knall sykkel med litt kjipe hjul. Til prisen synes jeg det er et godt kjøp og det er alltid gøy å ha noe å oppgradere på sikt.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert brukt? Strøken Tarmac SL6 med Ultegra ligger ute til 28k. Vet ikke med størrelse, men et eksempel på bang/buck i denne prisklassen. Nykjøp er gøy helt til du får første ripe. 
 

Sprint-rammen er karbon, men den er ikke akkurat «høykvalitet». Begge virker som ganske gode deals og har plass til 28mm dekk, som er mer enn nok for litt grus og dårlig asfalt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SL6 har vel litt knappere dekklarering og Specialized sin livstidsgaranti gjelder kun opprinnelig eier.

Når det er sagt hadde nok SL6 i den prisklassen vært min preferanse. Det har vært mulig å oppdrive ny SL6 med 105 rundt 28k, men det er utenfor høysesong. Livstidsgarantien til Specialized betyr nok heller ikke all verden enn så lenge sykkelen er forsikret (eksempelvis med innbo i hjemkommune og reise utenfor, eller egen verdisakforsikring).

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 time siden):

Min umiddelbare tanke, uten å ha erfaring med noen av modellene, er at mellomlegget er verdt det. Jeg er storfan av 105 og ser ikke på oppgraderingen til Ultegra som kritisk, men ville selv hatt karbonramme. Når det er sagt, dersom 25k er alt du vil bruke på sykkel, er kanskje Orbea + Zipp 303S (medfølgende hjulsett kan selges for å dekke deler av mellomlegget) en bedre løsning for deg.

Jeg ser for øvrig at det er flere som selger Avant-en, blant annet Sykkeloutlet (ingen personlig erfaring, høyt Google-treff bare). Det er vel kanskje også der TS har sett den ettersom den koster 22.990,- på Unaas.

For å sette prisen på Bianchi-en litt i perspektiv så koster Specialized Tarmac SL6 28.990,- med Tiagra. Og det er billig til den å være. SL6 ble sluppet i 2019, så den er også eldre enn Bianchi-en.

Hvis det er akkurat denne modellen du ser på så kan det vel sies at det er en knall sykkel med litt kjipe hjul. Til prisen synes jeg det er et godt kjøp og det er alltid gøy å ha noe å oppgradere på sikt.

Det er de to butikkene jeg har hatt i sikte ja. En positiv ting med Bianchien er jo at jeg holder til i Ålesund hvor butikken er.. så om det skulle bli noe problemer / behov for hjelp så slipper jeg unna post av sykkel o.l. En outlet-butikk ser jeg ikke helt for meg holder seg i live i flere år fremover heller. Tipper det er tryggere valg hos Peder Øie som har overlevd flere tiår.

Må si carbon-ramme er fristende. Nå er jeg strengt tatt nybegynner, men som alle syklister så vil jo man alltid "ha det beste" man kan få for et gitt pris. Skal inn å se på sykkelen i ettermiddag. Håper rammen passer min høyde. Ifølge Bianchi så er det 57 ramme jeg bør ha. 
Så får man heller som du sier, oppgradere etterhvert. Setepost, sete, stem, styre og dekk er potensielle kandidater på Bianchien. 

Jeg tror forøvrig det er relativt dårlige, tunge dekk på Orbean også. Og bytte av hjulsett vil aldri hente inn vekten til en Bianchi rett ut fra fabrikken. Eneste er tubeless ready på Orbea kontra slanger hos Bianchi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Spesh og Bianchi konkurrerer her:

Spesh-geometrien er den kvikkeste/mest nervøse jeg har vært borti på en landeveissykkel. Bianchi er litt snillere men ikke sløv. 
Sprint er en fin sykkel og Ultegra 11 mekanisk en problemfri utstyrsgruppe. 
Fjongere hjul? Alle vil ha det, men velg stivt foran lett værsåsnill. 

  • Like 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...