Gå til innhold

Er White GX Interceptor en bra sykkel?


Anbefalte innlegg

Jeg pendler på en White GX Pro, og har vært veldig fornøyd med den. Har skjermer, bagasjebrett, feite vinterdekk og synes den i tillegg føles relativt raskt å sykle på. Grussykkel er den ultimate pendlersykkel IMO.

Jeg har 2x11 på min, ser Interceptor har 1x11. Aldri prøvd det til pendling, men sjekket ut hvordan den 1x11 dekker, og det virker som den går greit nok i begge ender (lett og tungt), med bare mindre valg innimellom. http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=40&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=30,46&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2215

 

  • Like 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med den, men jeg tipper den er ypperlig. Rammen tror jeg er en carbonda 696 som brukes av en rekke større produsenter- ta en tur på nettet for research. Tipper det er ganske kjipe hjul. Gir/bremser med 11-delt er ikke det nyeste, men bør fungere bra til formålet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en carbonda 696-ramme ja. Jeg har en sånn. Ikke bruk bagasjebrettfestene til noe tungt. Et lite minus er at inngangen til den halvintegrerte wireføringen er veldig langt framma som fører til en skarp knekk på strømpen der den går inn. Jeg borret opp inngangen og kjører heltrukken strømpe gjennom ramma frahendle til bakgir fordi det er gunstig i forhold til vintersykling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (Akkurat nå):

Ser ut som en carbonda 696-ramme ja. Jeg har en sånn. Ikke bruk bagasjebrettfestene til noe tungt. Et lite minus er at inngangen til den halvintegrerte wireføringen er veldig langt fremme som fører til en skarp knekk på strømpen der den går inn. Jeg borret opp inngangen og kjører heltrukken strømpe gjennom ramma fra hendel til bakgir fordi det er gunstig i forhold til vintersykling.

 

 

Endret av Sun Flyer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne ny da den kom og har brukt den i ca 7000km til nå, både sommer og vinterbruk. God plass til både piggdekk og skjermer. Jeg har kun oppgradert felgsettet og hadde lett kjøpt sykkelen igjen. Motbakker er ikke et problem for meg og den er ganske optimalt giret mtp det letteste giret. Det er heller irriterende at den spinner ut litt for tidlig i nedoverbakkene (ca 55km/t+), men det er egentlig flisespikking. Jeg bruker den mest til pendling selv, men har også flere langturer på 10-15 problemfrie og fine landeveismil på sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audunsen skrev (På 3.1.2024 den 13.12):

Jeg kjøpte denne ny da den kom og har brukt den i ca 7000km til nå, både sommer og vinterbruk. God plass til både piggdekk og skjermer. Jeg har kun oppgradert felgsettet og hadde lett kjøpt sykkelen igjen. Motbakker er ikke et problem for meg og den er ganske optimalt giret mtp det letteste giret. Det er heller irriterende at den spinner ut litt for tidlig i nedoverbakkene (ca 55km/t+), men det er egentlig flisespikking. Jeg bruker den mest til pendling selv, men har også flere langturer på 10-15 problemfrie og fine landeveismil på sykkelen.

Hva slags hjul byttet du til?

 

Sun Flyer skrev (På 3.1.2024 den 15.42):

Jeg har landeveisgruppesett på min og den tok meg gjennom Jotunheimen rundt i fjor på under 16 timer. En veldig vellykket geometri.

Har du landeveishjul også?

 

Selv kommer jeg nok til å beholde hjulene, men kanskje bytte ut ballongdekkene med noe smalere, ser for meg 35mm. Tips til dekk som ruller bra og har brukbar slitestyrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulvind skrev (På 18.1.2024 den 22.03):

Hentet sykkelen på lørdag, men det ble ikke noen feiring. Syntes den virker litt høy. Jeg er i nedre sjiktet for M/54, vurderer å gå ned en størrelse.

@Sun Flyer og @Audunsen; hva tenker dere om rammestørrelsene? 

Jeg har M og den passer meg perfekt. Kunne ikke tenkt meg en annen rammestørrelse (dvs S eller L). Jeg er ca 177.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...