Gå til innhold

Størrelse Bianchi Specialissima 2024


Anbefalte innlegg

Cannondalen Supersix-en er blitt 12 år og hjul og mange andre deler begynner å bli utslitt. Helt super sykkel, men ønsker noe med rom for litt bredere dekk og skivebrems. Ser på en Bianchi Specialissima som kommer i ny utgave i 2024. Supesix-en er 54 cm. Noen som har erfaring med Bianchi om hvilken størrelse jeg bør ha, 53 eller 55 cm? Virker som om 55 kan være riktig og den har også 172,5 krankarmer som jeg har på syklene nå. 53 kommer med 170. 

Er 176 cm høy, inseam/skrævhøyde ca 82 cm. Har 74 cm sadelhøyde, reach 52 cm, drop 5 cm. Tåler at både reach og drop kan trekkes ut en cm eller så. Ellers er kroppen ganske normalt skrudd sammen i forhold til beinstilling, skavanker og føtter. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde nøyaktig samme bytte for 2 år siden. Er 182 og gikk fra Super-Six i 56 til Specialissima i 57. Rett nok forrige modell, som vel er litt mer klassisk enn 2024-modellen. Men jeg har ikke sjekket geo opp mot hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bianchi har ikke gjort noe med geometrien siden sist ser jeg. Da er Supersix 54 = Specialissima 55. Jeg har den moderne ur-Specialissimaen i 59 og Supersix (og Spesh Tarmac for den saks skyld) passer meg i 58.

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Kontrollmålte høyden nå og fikk 175. Legger jeg inn høyde og inseam på kalkulatoren til Bianchi for jeg 53 ramme, om jeg i tillegg legger inn setehøyde så endres det til 55. Litt usikker på hvilken retning jeg skal bikke, 53 eller 55. Men ut fra hva dere sier over så er kanskje 55 beste alternativ. Har 54 også i Specialized. 

Jobber også i Horten så jeg stikker nok innom Bikeshop for råd, ev. prøving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for svar @eGo Sjekket litt mer på geometri og ser ut som om jeg ligger mellom størrelser, men at 53 antakelig ville være best. 

Endte med at jeg i stedet bestilte en Orbea Orca M20ILTD i 53 på forhåndsbestilling fra Unaas. Passer perfekt i størrelse, litt lettere og rendyrket lettvektssykkel. I tillegg standard rundt setepinne og separat stem og styre som gjøre modifisering og nødreparasjoner/erstatninger litt lettere. Men den Spcialissima-en så veldig pen ut da. Orca-en jeg bestilte kommer i mer nøytrale Tanzanite - carbon raw. Men liker den mer klassiske profilen på Ocra med høye setestag. Mangler aero, men er 54 år kommer ikke til å ligge og banke i +45 km/t på flatene eller 25 km/t opp mot Gaustadtoppen. Håper å få en responsiv, snappy og lett sykkel som er god å sykle på og som fungerer bra i en og annen lang motbakke. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...