obico Posted January 17 Share Posted January 17 (edited) Vurderer å kjøpe et hjulsett med campagnolo boss. Vil jeg kunne bruke shimano kassett på campagnolo boss, eller må boss byttes? Hjulet er i utganspunktet bygget med 11delt shimano boss, men selger har byttet til campagnolo boss. Sykkelen jeg skal bruke hjulsettet til har 11delt ultegra. Edited January 17 by obico Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaiost Posted January 17 Share Posted January 17 Du må bytte boss. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flippin Posted January 17 Share Posted January 17 Det fungerer helt fint å bruke Campa 11-delt kassett på Shimano 11-delt gir. Jeg har brukt mange forskjellige varianter uten problemer. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted January 17 Share Posted January 17 Amen. Campa, SRAM og shimano 11 delt kassetter kan brukes om hver andre. Er verre på 12 delt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johs78 Posted January 18 Share Posted January 18 Ja selve kassettene på 11-delt kan brukes om hverandre, men du kan ikke montere en Shimano kassett på en Campagnolo hub. Dermed er det som allerede sagt, du må bytte boss eller anskaffe en Campagnolo kassett (det ville jeg gjort 🙂) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torinb Posted January 18 Share Posted January 18 Min erfaring er at en campagnolo kassett varer betydelig lenger enn en Shimano kassett, så jeg er enig med johs78: skaff en campagnolo kassett. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts