Gå til innhold

12-delt kjede på 11-delt kassett


Anbefalte innlegg

Kan være det funker noenlunde, men jeg ville byttet. Ser ut som 12-delt er laget for smalere tannhjul 

Quote

  • Therefore, you can’t run a 12-speed chain with an 11-speed sprocket set, for example, and it means that if you’ve got an 11-speed drivetrain you’ll need an 11-speed chain.

    The width of chains for different numbers of gears, according to Park Tool is:

  •  
  • 13 rear cogs – 4.9 mm
  • 12 rear cogs – 5.3 mm
  • 11 rear cogs – 5.5 mm
  • 10 rear cogs – 6 mm
  • 9 rear cogs – 6.5 to 7 mm
  • 6, 7 and 8 rear cogs – 7 mm

https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/bicycle-chains#width

Minner litt om da jeg mekket om sykkelen fra 8 til 10-delt og lurte på om jeg kunne bruke samme bakgir. Delte meninger på internett. Prøvde, og det var veldig dårlig tilpasset den smale kjedebredden

Vil tro det blir en del uønsket slitasje på kjede eller kassett med blanding av 11/12 delt

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enden på visa er at det var riktig å bytte kjede. Det kom en ulyd på 12-delt som ikke er der på 11-delt.

Jeg gir derfor bort et KMC EPT 12-delt kjede, helt ubrukt. Kjedet har blitt tilpasset 44-42 utveksling på 11-delt, så litt usikker på om det er faktisk er noen som kan bruke dette kjedet.

Endret av Espen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...