Gå til innhold

Erfaring med biltema sykkelhenger?


Anbefalte innlegg

Heisann,

Er det noen som har erfaring med Biltemas sykkelhenger?

Sykkelhenger - Biltema.no

Jeg har flyttet i ny leilighet og får lengre vei til butikken. Samt må det handles materieler, enkle møbler, malingspann osv. Jeg har ingen dedikert transportsykkel og tenker det er for dyrt med en. Tror kanskje eneste koblingsmulighet er via hurtigkobling. Jeg har en sykkel med det bak. Egentlig skulle den selges men jeg kan jo beholde den til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke konkret erfaring med den, men lik konstruksjon som første henger vi hadde. Den vi hadde var helt ok, virket relativt grovt bygget. Typisk sånn som du bare bruker til den ramler sammen. Thule hengerne vi hadde senere var lettare og bedre å sykle med, men spørs om det er verdt kostnaden. Mulig de enhjulede bob-typen er bedre hvis du har lyst på noe som koster mer. Litt mer praktiske å lagre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fra XXL som ser ut til å komme fra samme fabrikk. Kjøpt billig på salg en gang. Mindre hjul enn på den fra Biltema og så har den trekk rundt rammeverket. Ellers ser den helt lik ut.

Synes den er overraskende bra. Fin å trekke og god plass til diverse. Blir ikke brukt kjempeofte, så kan ikke si så mye om holdbarhet, men synes det ser greit ut. 

Har konvertert den til hurtigkobling fra Weber siden den brukes både på sykkel med QR og thru axle, og syklene må også kunne trekke Thulevogn uten å bruke 10min på å konvertere om. Med original kobling vil jeg tro kjørekomforten er vesentlig mye dårligere.

Systemet til Weber koster vel det samme som vogna, men uansett billig i forhold til å kjøre bil eller å kjøpe skikkelig transportsykkel. Tar 5sek å koble til eller fra, og det gjør mye for nytteverdien.

Denne:

https://www.xxl.no/bits-cargo-trailer-sykkelvogn-for-bagasje-gra/p/1108898_1_Style

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...